Det er stadig en konceptbil, Hyundai viser på Genève-udstillingen, men FE Fuel Cell Concept er et konkret varsel om en selvstændig brintbil, mærket vil sætte i produktion fra begyndelsen af 2018.
Dermed er Hyundai allerede nået til anden generation af serieproducerede brintbiler, idet mærket i fire har haft en brintversion af iX35 på programmet. En del er blevet leveret i Danmark.Mindre mærkelig
Med ’FE’, Future Eco, går Hyundai skridtet videre og introducerer en dedikeret brintbil svarende til Toyota Mirai og Honda Clarity. Men i mindre grad end de to andre asiater synes Hyundai, at en brintbil skal se mærkelig ud.
Crossover-looket vil blive bevaret i den endelige udgave, men det endelige design er uvist. Det er nok tvivlsomt, om forlygterne bliver helt så smalle, og bagdørene bliver næppe baghængslede som på konceptet.
Derimod må det tages for givet, at oplysningen om en rækkevidde på en optankning på 800 km også kommer til at gælde den færdige bil. Det er et par hundrede km mere end iX35-versionen og 300 km mere end Toyota Mirai.