Det er nok ikke uforskammet at sige, at den Saab-baserede BLS aldrig blev opfattet som en rigtig Cadillac, men den har tydeligvis tjent et formål.
Den har overbevist GMs topledelse om vigtigheden af at være repræsenteret i et segment, som får stadig større andel i USA. I 2012 forventes det, at mellemklassen vil udgøre cirka 30 procent af et totalmarked på cirka 13,5 mio. biler.
Tre benzinmotorer
Cadillac ATS kommer med tre motorer: en fire-cylindret, 200-hestes på 2.5 liter, en firecylindret 2.0 liter turbomotor med 270 hk, og en 3.5-liters V6, der yder 318 hk. Potentielle købere kan vælge mellem en seks-trins manuel eller automatisk gearkasse, og firehjulstræk bliver også en mulighed.
![I følge GM får Cadillac ATS et interiør, der kan leve op til de bedste europæiske konkurrenter, både hvad angår opolevet kvalitet og udstyr.](/sites/default/files/d6images/cadillac-ats-interioer.jpg)
Designmæssigt følger ATS Cadillacs linje med lodrette for- og baglygter og skarpe linjer, og vanen tro bliver ATS en af de mest veludstyrede biler i klassen, ifølge GM.
Også stationcar og cabriolet
Det er planen at udvide ATS-programmet til også at omfatte coupé, stationcar og cabriolet.
Cadillac ATS bliver introduceret på det amerikanske marked til sommer og kort efter også i Kina.
Der er ikke planer om at sælge ATS i Europa lige med det samme, men hvis eller når bilen skulle finde vej til vore længdegrader, lægger GM ikke skjul på, at det vil være nødvendigt at tilbyde en dieselversion.