De tyske premiummærker bruger tal og enkeltstående bogstaver til modelnavnene. Hyundai gør det også. Og Peugeot. Men for et mærke som Citroën er det måske for lidt emotionelt til mærkets bløde værdier.

Mange gode navne i historien
Og dem har Citroën haft nogle stykker af og bruger stadig nogle som supplement eller eneste navn til ikke-mainstream-modeller”. Xantia, Saxo, Picasso, Berlingo, Aircross, Cactus og Spacetourer er nogle af dem.
En højtstående produkt-strateg bekræftede for et år siden overvejelserne over for Motor, men sagde også, at det var en svær opgave. Udtale og betydning varierer meget fra land til land, og der kan være problemer med rettigheder.
Ændringer skrinlagt

- Det skal du spørge Linda (Jackson, adm. direktør for Citroën, red.) om, men det fortæller nok noget, når vi lige har lanceret en C6 i Kina, og den nye C3 skal hedde C3, siger Xavier Peugeot, produktdirektør for Citroën, til Motor.
- Tallene gør det nemt for kunderne at orientere sig i vores modelprogram, tilføjer han.