Citroën udvider stille og roligt sit luksuriøse undermærke DS. Først kom DS3, så DS4 og snart er DS5 i handlen. Endnu en (større) DS-model er annonceret. På ca. to år er det blevet til 180.000 eksemplarer.

Endnu en knopskydning synes på vej. På Genève-udstillingen i marts viser Citroën DS4 Racing. Der er tale om en konceptudgave, men der er ingen grund til at tro, at bilen ikke bliver til virkelighed.
Udviklet af motorsportsafdeling
Ligesom for DS3 Racing er det også denne gang Citroëns motorsports- og designafdeling, som i fællesskab har udviklet bilen.

Desuden er konceptbilen udstyret med hækdiffuser og en særlig frontspoiler.
256 hestekræfter fra 1,6 liter
Motoren er en 1,6 liters turbomotor, som motorsportsafdelingen har peppet op til 256 hk. Det svarer til 160 hestekræfter pr. liter, hvilket ifølge Citroën er rekord for denne type bil. CO2-udledningen opgives til 155 g/km svarende til ca. 15,4 km/l.
Konceptbilen har 19 tommer fælge, hvilket ikke lyder helt urealistisk for en eventuel produktionsudgave.