I en tid, hvor downsizing - mindre motor med færre cylindre - præger dagsordenen i bilindustrien, holder Ferrari fast i det klassiske koncept med en stor V12-motor placeret lige bag forhjulene og plads til to personer. En klassisk GT.

Effekten er 740 hk, som opnås ved 8.500 o/min. Lyden må ganske enkelt være fuldkommen forrykt ved de omdrejningstal, da der er tale om en motor uden turbolader. Momentet er på hele 690 Nm, det først nås ved 6.000 o/min, men allerede ved 2.500 o/min er 80 pct. af momentet til stede. Så helt sløv er den ikke.
70 kg lettere
F12 er bygget i aluminium, og hele 12 forskellige legeringer er blevet brugt i konstruktionen. Det har resulteret i en tørvægt på kun 1.525 kg, hvilket er 70 kg mindre end forgængere, og samtidig er vridningsstabiliteten øget med 20 pct.
Den lavere vægt giver bedre præstationer. Især accelerationen som ved 0-100 km/t., er opgivet til 3,1 sekund og 0-200 km/t. på 8,5 sek. Samtidig er omgangstiden på Ferraris testbane Fiorano blot 1 minut og 23 sekunder, hvilket er tre sekunder hurtigere end superbilen Enzo. Topfarten er opgivet til over 340 km/t.
Farvel til gearstangen

3 års garanti og 7 års service
Som Ferraris andre modeller bliver F12 også solgt med tre års garanti samt syv års service, dog højst 20.000 km om året. Priserne for denne smukke bil er ikke offentliggjort endnu. Men når den kommer til Danmark i efteråret 2012, vil man både kunne købe og lease bilen.
Ferrari har lavet en viral videoreklame for bilen, se den her: