Det er ikke Hyundai, der har ligget højt på hitlisten, når danskerne skal vælge en af de populære mikroer i 100.000 kroners klassen. Men det bliver der nu ændret markant på, hvis Hyundais forventninger til sin nye i10 går i opfyldelsen.
- Vi skal ligge i top fem i klassen i 2014, erklærer administrerende direktør i Hyundai Bil Import, Niels Rønnebech ved den danske præsentation af nyheden.
Markant større

Også bilens oplevede kvalitet og udstyrsmuligheder er vokset betragteligt. Nu som før er i10 altid femdørs.
Fra 94.000 kr.
Prisen minder meget om konkurrenternes. Billigste og temmelig skrabede model koster 94.000 kr. Denne version har kun fire sidepladser, men kører til gengæld noget længere på literen: 23,3 km/l.

Aircondition kan tilkøbes til øvrige modeller for ca. 8.000 kr.
66 eller 87 hk
De nævnte modeller har en trecylindret, étliters benzinmotor med 66 hestekræfter og en benzinøkonomi på 21,3 km/l. For 10.000 kr. ekstra opgraderer med til en 1,2 liters med 87 hk og en benzinøkonomi på 20,4.
LÆS OGSÅ: Motors første kørsel i Hyundai i10
Alle modeller, undtagen 1,2 med automatgear, har en årlig ejerafgift på 580 kr. Som på alle Hyundai-modeller har den nye i10 fem års garanti.
Anhængertræk
Det bliver muligt at få i10 med anhængertræk. Den endelige godkendelse er ikke på plads, men Hyundai forventer, at bilen må trække 350/550 kg.
Den nye i10 lanceres i weekenden 4.-5. januar.