Der er fuld fart i salget af crossovers, og når Toyota til efteråret lancerer sin C-HR, vil en lang række biler med et slag se gammeldags ud.

C-HR er dog ikke så anderledes end mange af konkurrenterne, når det kommer til de sande mål, og fabrikken lægger da heller ikke skjul på, at det er biler som Nissan Qashqai, der er i kikkerten, når konkurrenterne skal findes. Målt på længde, bredde og højde er de to biler da også næsten identiske.
Flot interiør

Nu er der lækre materialer, meget bløde, organiske former omkring midterkonsol og alle betjeningsgreb, og i det hele taget er den umiddelbare fornemmelse, at man er kommet ind i en dyr og lækker bil, selvom den formentlig kommer til at koste ca. 300.000 kroner.
Ny Toyota Touch & Go
I midten af instrumentbordet er der en stor trykskærm, hvorfra man kan betjene en ny generation af Toyota Touch & Go. Det er et system, der med danske tekster organiserer navigationsanlæg, telefon, bildata og musik på en let måde.

Umiddelbart en flot og inspirerende løsning, der nok skal fange kundegruppen, der primært går efter et lækkert design.
God plads
Ved forsæderne er der flot udsyn til siderne og fremad, men så snart man drejer hovedet bagud, ser man også nogle meget store blinde vinkler, der givetvis vil genere i daglig trafik. Det er prisen for det spændende udvendige design.

Hybridteknik giver mange km pr. liter
Toyota C-HR kommer i udgaver med enten hybridteknik hentet fra den økonomiske Prius eller med en mere traditionel 1.2 turbomotor. Trods det lidt rå udvendige design vil det i første omgang kun være tohjulstrukne udgaver, der kommer til Danmark, men på sigt vil en firehjulstrækker nok også finde vej til modelprogrammet.
Turbomotoren yder 116 hk og vil kunne køre 17,5 km pr. liter, mens hybridudgaven med sine 122 hk vil nå op på 27 km pr. liter – i hvert fald på papiret. Med den økonomiske hybridteknik i programmet har Toyota af samme grund fravalgt at lancere en dieselversion.
Salgsstart til december
Motor får lejlighed til at prøvekøre den nye C-HR til oktober, og til december vil de første biler finde vej til de danske købere. Det er meningen, at C-HR skal udgøre en ret stor del af det samlede Toyota-salg, og i første omgang regner fabrikken med at producere omkring 100.000 biler om året på Toyotas fabrik i Tyrkiet.
Priserne er ikke offentliggjort, men Motor gætter på en pris for den traditionelle udgave på knap 300.000 kroner. Det bliver dog hybridudgaven, der vil stå for største delen af salget, og her gætter vi på en pris tættere på de 350.000 kroner.