Supersportsvognen LFA var med til at hæve Lexus’ image, men LFA var specielfremstillet og kun i produktion i kort tid. Nu skal en mere standardmæssig, men stadig dyr og luksuriøs sportscoupé få endnu flere amerikanere til ikke bare at købe en Lexus, men også at beundre mærket.

Baghjulstrukket V8-bil
Våbenet, som gerne skulle bringe Lexus på omgangshøjde med tyskerne i den mere emotionelle del af luksusklassen, der hvor biler som Mercedes-Benz S-klasse coupé er kongen, hedder LC 500. Det er bil, Lexus efterhånden har varmet op til længe på biludstillinger med konceptbilen LF-LC.
LC 500 er i sit koncept en helt klassisk luksusbil: en baghjulstrukken coupé med 467 hestes V8-motor.
Helt ny platform

Når bilen kommer til salg i USA (og Japan) i foråret 2017, bliver prisen omkring 100.000 dollar, hvilket på de kanter er stort så højt, som man kan komme i pris, hvis det ikke ligefrem skal være en Ferrari.
Titrins automatgear
LC 500 får titrins automatgear og en forventet 0-100-tid på 4,5 sekunder.
Lexus, der gør det rimeligt i Europa, men ikke sælges i Danmark, kan se tilbage på et godt år i USA, mærkets suverænt vigtigste marked. Det var især godt, fordi Lexus akkurat overhalede rivalen og forbilledet Mercedes-Benz i salgstal – 344.601 mod 343.088.
BMW sælger stadig flest luksusbiler til amerikanerne – 346.023 styks i fjor. Men forskellen mellem nr. et og tre er altså særdeles lille.