Normalt er Porsche meget forsigtig med at ændre på designet på modellerne, så derfor minder den tredje generation Boxster om forgængerne.

Flottere kabine
Ejerne vil dog mærke den største forskel i kabinen. Her er designet inspireret af den større Panamera med en større midterkonsol.
Kvalitetsfornemmelsen er ifølge Porsche selv løftet betragteligt i forhold til de to første generationer. Ejerne vil også kunne glæde sig over, at stofkalechen nu er fuldautomatisk og kan køre ned på ni sekunder.

Stadig seks cylindre
Basismodellen Boxster har som forgængeren en motorvolumen på 2,7-liter. Her er ydelsen steget til 265 hk og 280 Nm.
Lige som 3,4-liters motoren i Boxster S er den baseret på den nye motor, som ligger i den nye Porsche 911, der netop er præsenteret.
11-13 km pr. liter

Prisen for åben køreglæde fra Porsche begynder ved 986.264 kr. for basismodellen og stiger til 1.225.937 kr. for S-modellen. Bilen bliver officielt lanceret til april, men kan bestilles nu.