Mégane med bøffer

For tredje gang lancerer Renault en ’GTI’-version af Mégane. En ny 1.8-motor yder 280 hk.

Renault har peppet Mégane op og viet den 280 hk.
Nyt om biler

Renault vil lege med i GTI-klassen og bebuder på Frankfurt-udstillingen denne R.S.-udgave af Mégane. Den hurtige udgave er ændret på en lang række punkter og er bl.a. bredere og har større sporvidde end den almindelige Mégane og fås med 18- eller 19-tommer hjul.

Drivkraften er en ny 1.8-motor, der placerer Renault i den øvre ende af GTI-klassen, når det gælder ydelse.

Mégane R.S. har en diffuser nederst og et centralt placeret udstødningsrør. Fotos: Torben Arent
Mégane R.S. har en diffuser nederst og et centralt placeret udstødningsrør. Fotos: Torben Arent

280-300 hk

Mégane R.S. har 280 hk og ikke mindre end 390 Nm. Skulle det være for lidt, kommer der lidt senere en ’Trophy’-version med 300 hk.

I begge tilfælde krydres oplevelsen med firehjulsstyring.

Dobbeltkoblingsgear

Kunder kan vælge mellem manuelt gear og dobbeltkoblingsgear, begge med seks trin.

Bilen kan I Europa som sådan bestilles fra december, men det er ikke klart, hvilke planer den danske importør har for bilen.

SE OGSÅ: Hyundai N – nyt navn med fart i

Mégane R.S. fås i en ny og unik farve, ’Tonic Orange’.
Mégane R.S. fås i en ny og unik farve, ’Tonic Orange’.