Renault varmer op til Mégane den fjerde

Renault Mégane skal tage kampen op i den vigtige kompaktklasse med markant design, som bl.a. er opnået med kortere udhæng og større bredde. En sportslig variant er klar fra begyndelsen.

Nyt om biler

Også fortil er lygterne med til at give bilen et markant udseende. Fotos: Renault
Også fortil er lygterne med til at give bilen et markant udseende. Fotos: Renault
Det går stærkt hos Renault for tiden. Fem helt nye modeller når at komme på kun lidt over et år.

Efter Espace i foråret, Kadjar i sidste måned og Talisman omkring årsskiftet ser vi nu den fjerde nyhed, Mégane, som er i handlen omkring årsskiftet. Den femte nyhed bliver Scénic, som følger lidt senere i 2016.

Første Mégane for 20 år siden

Den nye, fjerde generation Mégane kommer 20 år efter, at den første model med det navn blev lanceret.

Akselafstanden er øget tre cm i forhold til den nuværende model. Samtidig er udhæng for og bag reduceret.
Akselafstanden er øget tre cm i forhold til den nuværende model. Samtidig er udhæng for og bag reduceret.
I første omgang, med premiere på Frankfurt-udstillingen midt i september, vises den femdørs både i en ”almindelig” og i en sportslig udgave.

Lavere, bredere, større akselafstand

Renault betoner bilens sportslige fremtoning, som bl.a. er opnået ved at gøre bilen knap tre cm lavere og øge sporvidden markant. Samtidig er akselafstanden øget tre cm, mens udhængene for og bag er reduceret.

Med til at give bilen personlighed er også markante lygter både bag og for.

GT-version fra begyndelsen

GT-versionen er forsynet med et Renault Sport-logo. Renault siger ikke noget om motor.
GT-versionen er forsynet med et Renault Sport-logo. Renault siger ikke noget om motor.
Fra begyndelsen tilbyder Renault en GT-udgave, som er en mere sportslig version, der har sit eget front- og hækdesign.

En tredørs Mégane skal vi nok ikke forvente, mens en stationcar er i støbeskeen til tidligt i 2016.

Den femdørs kan muligvis være klar til salg i Danmark allerede sidst på året.