
Et forhandlernet på 20 forhandlere er nu etableret i Sverige, så kunderne kan se og prøve de nye biler. Endnu er der ingen officiel dato for, hvornår salget åbner i endnu et europæisk land, og der er derfor intet nyt om, hvornår salget genstartes i Danmark.
Produktionen ligger i øjeblikket på seks biler pr. dag.
Reservedele er på plads
Mens der for danske Saab-ejere således ikke er udsigt til nye biler herhjemme, er der trøst at hente i et nyt samarbejde, der betyder at reservedels-leverancerne nu igen er sat i system, så danske biler kan holdes bedst muligt kørende.

Flere modeller på vej
Endnu er det kun sedan-udgaven af Saab 9-3, der produceres på Saabs fabrikker i Trollhättan i Sverige. Og den udgave er i store træk identisk med den, der blev produceret op til Saabs konkurs i december 2011.
De nye ejere – NEVS (National Electric Vehichle Sweden) – arbejder nu med at producere en elektrisk udgave af Saab 9-3. De første produktionsudgaver er netop færdiggjort, og de skal alle sendes til Kina, hvor ejerne af Saab holder til.
Tanken er dog, at der også skal sælges elektriske udgaver i Europa, og ifølge pressechef hos NEVS, Göran Fredriksson, vil vi i nær fremtid se en let opdateret udgave af Saab 9-3. Herefter vil antallet af varianter af bilen langsomt blive udvidet med først en stationcar, senere en firehjulstrukken version og nok først om et år en cabriolet.
