Tæt trafik på Frankfurt-show

Den internationale biludstilling i Frankfurt tiltrak i år næsten en mio. besøgende. Af dem var de 11.000 mediefolk fra 106 lande.

Nyt om biler

2015-udgaven af IAA-udstillingen havde 931.700 besøgende.
2015-udgaven af IAA-udstillingen havde 931.700 besøgende.
Bilindustrien er i hopla, kunne man se på det store udbud af nyheder på Frankfurt motorshow. Og det samme gælder publikumsinteressen for at se på nye biler, viser besøgstallet for IAA-udstillingen.

931.700 besøgte årets udstilling, der lukkede 27. september, efter 11 dages åbning. Det er en stigning på 50.000 besøgende eller seks procent i forhold til 2013-udgaven. Det er samtidig det største besøgstal i otte år.

Gæsterne bliver yngre

Arrangøren glæder sig samtidig over, at gennemsnitsalderen er faldet fra ca. 37 til ca. 34 år.

Under de to første dage af Frankfurt-udstillingen er der kun adgang for pressen og branchefolk. Det er samtidig dage, hvor de fleste topdirektører er tilstede. Her giver en af de mest efterspurgte, Renaults og Nissans topchef Carlos Ghosn, tv-interview ved den nye Mégane. Foto: Torben Arent
Under de to første dage af Frankfurt-udstillingen er der kun adgang for pressen og branchefolk. Det er samtidig dage, hvor de fleste topdirektører er tilstede. Her giver en af de mest efterspurgte, Renaults og Nissans topchef Carlos Ghosn, tv-interview ved den nye Mégane. Foto: Torben Arent
Vigtigt for arrangørerne og udstillerne er også den massive mediedækning. 11.000 journalister fra 106 lande rapporterede fra udstillingen.

219 verdenspremierer

Den store bilmesse havde i år 1.103 udstillere fra 39 lande. Blandt de mange biler var der 219 verdenspremierer, 60 flere end sidst.

Mens Frankfurt-udstillingen rent fysisk er Europas største, har Paris-udstillingen, som finder sted i lige år, væsentlig flere besøgende.

Den næste IAA-udstilling for personbiler, som bliver den 67. i rækken, finder sted fra 14. til 24. september 2017.