Det er ikke den store kreativitet eller fornyelse, der kommer fra Audi, når konceptbiler skal navngives. Kendte Audi-begreber blandes igen og igen, og det gælder også den nyeste af slagsen,

'Gran turismo'
E-tron Sportback minder om en crossover, men Audi kalder den en gran turismo. Som den står på standen i Shanghai virker den ikke speciel stor, men det er den.

500 km, 500 hk
Bilen får en officiel rækkevidde på over 500 km ved hjælp af sit store batteri på 95 kWh.
Hvis der kommer en produktionsudgave med samme ydelse som konceptbilen, bliver den lynende hurtig. Med sine tre motorer, en for og to bag, er den samlede ydelse på 435 hk. Det kan kortvarigt boostes til 503 hk, så 0-100 klares på 4,5 sekunder.
Der er en god grund til, at Audi præsenterer konceptbilen først i Kina.
Flest elbiler i Kina

- Det gælder for infrastrukturen og den offentlige støtte, men også for salget. Allerede i dag findes ca. 150.000 ladestationer, og frem til udgangen af 2017 etableres yderligere 100.000, sagde han.
Første elbil fra Audi kommer en gang i 2018 og vil minde om konceptbilen E-tron, der menes at blive til Q6.
SE OGSÅ: Frisk kik på VWs elektriske fremtid