Om grill’en bliver magen til og lige så markant, når den næste 7-serie lanceres formentlig sidst i 2015, må tiden vise. Men der er næppe tvivl om, at det er 7-serie-flagskibet, den luksuriøse konceptbil peger hen mod, når det gælder design og teknologi.
Formgivningen er en videreførelse af den konceptbil, Gran Lusso Coupe, BMW viste sidste år som en markering af mærkets nye samarbejde med designhuset Pininfarina.
Letvægt fra elbilerne
Letvægtsteknologi og aerodynamik ser ud til at spille en central rolle. BMW giver ikke mange fakta, men siger, at konceptbilen gør brug af letvægtsprincipper udviklet til de nye i-modeller.Flere steder i konstruktionen, bl.a. ved dørene og under sæderne, er det da også muligt at se kulfibermaterialer, som BMW nu har lært at massefremstille til en rimelig pris.
Det ultralette kulfiber kan derfor tænkes at indgå i varierende grad i den nye fleksible platform, som den næste 7-serie formentlig debuterer med, men som kan bruges helt ned til en 3-serie.
Motoren – eller rettere motorerne – i konceptbilen siger BMW ikke noget om. Men da Future Luxury både har udstødningsrør og påskriften ”eDrive”, er der givetvis tale om en hybrid eller mere sandsynligt en opladningshybrid, som det også er tilfældet med i8.
Avantgarde-lygter
Lygterne er et kapitel for sig. Forlygterne er med den helt nye laserteknik, som nu lanceres på hybridsportsvognen i8.Baglygterne er af en endnu mere avanceret og usædvanlig type kaldet OLED, hvor O foran LED står for organisk. Lyskilden er en organisk lysdiode, og det er en teknologi, der giver nye frihedsgrader til at designe lygter, og det benytter BMW i første omgang til at give konceptbilen en nyfortolkning af mærkets L-formede baglygter.
LÆS OGSÅ: alle nyhederne fra Auto China 2014