Det er slut med de særlige hidsige OPC-versioner af Opel Insignia. Men Opel vil også i den nye generation tilbyde en meget hurtig udgave, nu under GSi-navnet. Den ekstravagante sekscylindrede motor er dog gået på pension for evigt.
Mens Insignia OPC med sekscylindret 2.8-motor kunne mønstre 325 hk og 435 Nm, er den nye Insignia GSi lidt mere ydmyg. Den gør brug af en 2.0 turbomotor med 260 hk og 400 Nm.
Hurtigere end OPC på Nürburgring

Der kommer også en diesel-GSi med ukendt ydelse, som skal afløse 2.0 Biturbo CDTI. Den har 194 hk.
Kommer primo 2018
Standardudstyr bliver ottetrins automatgear, justérbar undervogn, 20 tommer letmetalhjul og firestemplede bremsekalibre fra Brembo.
GSi-versionen debuterer på septembers Frankfurt-udstilling og ventes til Danmark i begyndelsen af 2018.
SE OGSÅ: Hyundai N: nyt navn med fart i
Gem