Ssangyong er endnu mindre kendt i Danmark end i mange andre lande efter næsten et årtis fravær. Synligheden vil stige, når mærket til foråret gør comeback med nye forhandlere og to kompakte Tivoli-modeller.
Men det koreanske mærke har flere modeller på vej som led i sin relancering. Et godt indblik i den halvnære fremtid får man på Genève-udstillingen til marts, hvor konceptbilen SIV-2 debuterer.
Mildhybrid
![Ssangyong viste allerede i 2013 denne SIV-1. Der ser ikke ud til at være sket meget på tre år. Foto: Ssangyong](/sites/default/files/d6images/ssangyong-siv-1-concept.jpg)
Konceptbilen har 1.5 turbobenzinmotor med direkte indsprøjtning kombineret med en 10 kW (14 hk) elmotor. Litiumbatteriet indeholder en halv kilowatttime energi.
Platformen og teknikken kan videreudvikles til andre alternative drivlinjer: almindelig (fuld) hybrid, opladningshybrid og ren elbil, siger Ssangyong.
Kommer 2018
![Til efteråret er Ssangyong klar med denne forlængede Tivoli-model med tilnavnet XLV. Akselafstanden er uændret, men karrosseriet er forlænget 24 cm bagtil. Der lader ikke til at være plads til en tredje sæderække.](/sites/default/files/d6images/ssangyong-xlv-for-bag.jpg)
Her i foråret 2016 lanceres den kompakte crossover Tivoli, og til efteråret følger en forlænget udgave, XLV, efter.
SE OGSÅ: Tivoli skal give Ssangyong comeback