
Der er åbenbart plads til endnu en model i Range Rovers eksklusive offroad-familie. Med den nye Velar klemmer Land Rover en selvstændig model ind mellem den lille Evoque og den store Sport.
Med en længde på 4,80 m og en akselafstand på 2,87 m placerer Velar sig dog noget tættere på Sport end på Evoque.
Model | Akselafstand | Længde |
Range Rover Evoque | 266 | 436 |
Range Rover Velar | 287 | 480 |
Range Rover Sport | 292 | 485 |
Range Rover | 292 | 500 |

Det er også en bil med god plads til passagerer og bagage. Bagagerummet er helt oppe på 673 liter.
To ti-tommerskærme
I kabinen er næsten alt blevet digitalt. Touch Pro Duo-infotainmentsystemet har to ti tommers trykskærme, som står for stort set alt betjening af bilen.
SE OGSÅ den store sektion om Genève-udstillingen
Ud over det slanke bagparti og den lette overbygning er forlygterne et særligt kendetegn. De særlige matrix-laser-LED-lygterne er meget slanke og sætter deres præg på fronten.
Desuden har Velar – som Tesla – fået udvendige dørgreb, der trækker sig ind i karrosseriet, når de ikke er i brug. Det giver et mere rent design og forbedrer aerodynamikken en smule.
Dygtig i terrænet

Velar kan trække op til 2.500 kg og kan fås med ’Advanced Tow Assist’, hvor føreren bakker med påhængsvogn ved hjælp af en drejeknap uden at skulle styre kontra.
Seks motorer
Kernen i motorprogrammet bliver Land Rovers egen, nye firecylindrede Ingenium-familie, både på benzin- og dieselsiden. De fås med 180 og 240 hk, når det gælder diesel og 250 hk som benzin. Desuden fås en V6 diesel (tre liter) med 300 hk og en tilsvarende V6 benzin med 380 hk.

Range Rover Velar lanceres i Danmark i tredje kvartal, og priserne kendes nu. 1.062.000 kr. koster billigste variant.