Chevrolet opgiver at gøre sin entré i firmabilsklassen i Danmark, selv om mærket for nylig har lanceret en helt ny Malibu-model med ny General Motors-teknik.

Bliver for dyr
- Vi har ikke kunnet få de ønskede priser, oplyser pressechefen hos den privatejede danske importør, Dorthe Elimar Arvin.
Om bilen kommer på et senere tidspunkt, kan importøren ikke udelukke.
Chevrolet bedst til små og billige biler
Chevrolet har dog traditionelt, siden mærket blev omdøbt fra Daewoo, haft svært ved at sælge noget større end mikro- og minibiler i Danmark. Desuden oplever den traditionelle firmabilsklasse faldende salgstal.
Malibu, en bil på størrelse med Opel Insignia og Ford Mondeo, blev lanceret globalt sidste år. Bilen er vigtig både i USA og Kina og bygges begge steder. Bilerne til Europa bygges i Sydkorea.
Hyundai sælger i40 i Danmark
Hyundai er dermed stadig eneste koreanske mærke med en bil i den klasse. i40, der efterfulgte Sonata, sælges dog kun i ret moderate styktal.
Kia har flere gange udskudt at lancere sin version, Optima, i Danmark, men her henviser man til, at det er svært at skaffe biler til Europa, da modellen er meget efterspurgt i Sydkorea og USA.
Den seneste plan går på at lancere Optima i 2014, når bilen får en ansigtsløftning.