Da en række bilproducenter, brintudbydere og politikere i 2010 gav hinanden håndslag på at sætte gang i brintbilens lancering, var Honda med i forreste linje. Løftet fra dengang var, at man ville lancere en brintbil i 2015, og det løfte er nu indfriet.

I øjeblikket består det kun af Honda, Toyota og Hyundai. Men flere bilmærker kommer til, og i hvert fald om nogle år vil også Mercedes-Benz, BMW, GM/Opel og formentlig Nissan/Renault have en brintbil i produktion.
Plads til fem personer
Honda Clarity er i lighed med Toyota Mirai en brændselscellebil, hvor brint opbevares under tryk i to store tanke under bagsædet og i bagagerummet. I en brændselscelle blandes brinten med ilt fra den omgivende luft, og de to stoffer går sammen i en reaktion, der danner strøm og vand.

Pris: 600.000-700.000 kr.
I forbindelse med biludstillingen i Tokyo offentliggjorde Honda prisen på den nye Clarity, og den ligger lidt over Toyota Mirai, som i Danmark sælges for 600.000 kroner, da brintbiler fortsat er fritaget for registreringsafgift.
Med det udgangspunkt kan man forvente en salgspris for Clarity på mellem 600.000 og 700.000 kroner, når den dukker op i midten af 2016. Det er stadig en høj pris, men da Honda i lighed med Toyota har valgt at udstyre bilerne med temmelig meget udstyr, bliver der formentlig fin sammenhæng mellem bil og pris, så længe bilen kan sælges uden afgift.
På sigt vil brintbiler formentlig også blive pålagt en afgift, men både Honda og Toyota forventer at prisen på hybridteknikken vil falde drastisk i de kommende år, og på den måde vil brintbilen med tiden kunne konkurrere med benzin- og dieselbilerne på samme vilkår.