Hvis en SUV kan virke for voldsom eller kompromittere køreegenskaberne, og når en almindelig stationcar ikke er terrængående nok, er der en mellemvej. En gylden mellemvej vil nogle mene.
Den hedder hos Volvo Cross Country, og nu kommer der atter en af slagsen: V60 Cross Country, forkortet CC.
V60 CC udvider Volvos Cross Country-familie, der i dag består af V90 Cross Country og - med lidt god vilje - V40 Cross Country.

21-årig tradition
Volvos Cross Country-modeller blev første gang lanceret i 1997, for 21 år siden.
Volvos Cross Country-modeller blev første gang lanceret i 1997, for 21 år siden.
Konceptet med den nye V60 CC er som hidtil: en stationcar med øget frihøjde, firehjulstræk og diverse ekstra paneler, både af hensyn til udseendet og praktisk beskyttelse.
V60 Cross Country har op til seks cm større frihøjde end den almindelige V60 og er dermed stort set lige så terrængående som mærkets egentlige SUV-modeller: XC40, XC60 og XC90.

Altid firehjulstræk
Motor mener
Det er virkelig et nicheprodukt, men kan være helt perfekt til de, der reelt har brug for at kunne køre uden for asfaltvejen, men som foretrækker personbilens køreegenskaber.
Firehjulstræk er standard, og det samme er hjælpeprogrammerne ’Hill Descent Control’, ’Corner Traction Control’ og en særlig offroad-køreindstilling.
Foruden Volvo gør også Audi, Mercedes-Benz og VW sig i denne særlige type bil.
V60 Cross Country er klar til levering til marts.