Efter sedan kommer stationcar.
Seks måneders adskillelse synes at være fast procedure hos de tyske bilmærker, når det gælder introduktionen af karrosserivarianter.
Det gælder til punkt og prikke BMWs 3-serie, som kom på markedet som sedan i marts og følges op af stationcar til september.
Den nye 3-serie Touring er sjette generation stationcar, siden den første blev lanceret for 22 år siden.
BMW viser nu billeder af den praktiske variant, som har arvet sedanens egenskaber, forbedringer og generelle dimensioner.
Den nye 3-serie Touring er sjette generation stationcar, siden den første blev lanceret for 22 år siden.
Stationcaren er vokset otte cm i længden i forhold til forgængeren til 4,71 m, to cm i bredden og knap én cm i højden. Akselafstanden er øget fire cm til 2,85 m.
Se Motors test af BMW 3-serie sedan
Bagagerummet er reelt uændret. Det er øget fem liter og med bagsæderne lagt ned ti liter.
374 hk og plugin-hybrid
Standard på alle versioner er elbetjent åbning af bagklappen og – en særlig BMW-detalje - separat åbning af bagruden, som giver lettere adgang til bagagerummet.
Motorudvalget er det samme som på sedanen. Ved lanceringen findes en benzinmotor (258 hk) og to dieselmotorer (190 og 265 hk).
Se Motors test af Mercedes-Benz C-klasse stationcar
Fra fra november udvides med yderligere to benzinmotorer inklusive M340i xDrive (184 og 374 hk).
Fra juli 2020 tilbydes også for første gang en plugin-hybrid i form af 330e Touring. Her bliver rækkevidden på el officielt 63 km og en samlet ydelse på 252 hestekræfter. Kortvarigt kan ydelsen øges til 292 hk.