Der bliver hele 90 udgaver af Renault Captur at vælge mellem, når anden generation af den populære mini-SUV dukker op til efteråret. Det store tal fås ved at kombinere 11 farver med tre kontrast-tagfarver og tre design-pakker.
Og som om det ikke er nok, kan alle udgaver fås med valg mellem både benzin- og dieselmotorer med enten manuelt gear eller dobbeltkoblingsgear.
Læs også: Motors test af 10 små SUV'er
En særlig plugin-hybrid dukker op i foråret 2020, og her skal et indbygget batteri levere strøm til to elmotorer, der kan drive bilen frem i 45 km på el alene.
De to motorer erstatter en kobling mellem motor og gearkasse og sikrer, at bilen altid sætter i gang med eldrift alene. De to elmotorer arbejder sammen med en 1.3-benzinmotor, og den samlede effekt bliver 150 hk.
Meget bedre plads
Inde bilen er der sket en hel del, hvis man sammenligner med den udgående model. Instrumentbordet har fået et reelt løft med bløde materialer i mange smarte farver, og der er kommet et digitalt instrumenthus og mulighed for en lodretstående 9,2-tommers skærm i midten af instrumentbordet.
Gearstangen er af den elektroniske type og er placeret på en slags svævende midterkonsol, der hænger over en hylde, hvor mobiltelefonen kan oplades trådløst.
Renault er inde i en god periode med mange smarte detaljer på de nye modeller.
Ved bagsædet har man fastholdt muligheden for at længdeforskyde sæderne med op til 16 cm, og som noget nyt er der kommet friskluftdyser til de bageste passagerer. Også bagagerummet er vokset, så det nu rummer 536 liter.
Smart design
Udvendigt ser den nye Captur ret smart ud, og man fornemmer, at Renault er inde i en god periode med mange smarte detaljer på de nye modeller. Det gælder i særdeleshed for Captur, der har fået fikse LED-kørelyslygter fortil, som understreger frontens linjer. På taget er der nu kommet tagræling, der gør det lettere at fastgøre tagbøjler, og rundt om hjulene er der plastpaneler, der giver bilen et råt udseende.
Læs også: Motors test af 10 populære SUV'er
Alle ydre mål er vokset, og i forhold til forgængeren er den nye Captur, ligesom akselafstanden er øget. Alt sammen til fordel for et mere harmonisk design og bedre plads i bilen.
Den danske importør lover 'skarpe' priser, der fastholder Captur som en af de mest populære SUV’er herhjemme, når den kommer på danske veje til efteråret.