Toyotas mellemstore crossover, C-HR, nærmer sig de tre år, og dermed er det blevet tid til en opdatering.
Hidtil er festen sluttet ved 1.8 hybrid med blot 122 hk.
En meget konkret fornyelse er ankomsten af en kraftigere hybridversion. Hidtil er festen sluttet ved 1.8 hybrid med blot 122 hk. Den motor er blevet opdateret, men samtidig udvider Toyota opad med en 2.0 hybrid. Den er væsentlig kraftigere: 184 hk.
Toyota angiver ikke brændstoføkonomien, men 1.8-versionen har uændret CO2-udslip, nemlig 109 gram pr. km. Det svarer til 20,8 km pr. liter.
Den kraftigere 2.0-hybrid ligger på 118 gram pr. km i den mest nøjsomme udgave.
Mere støjsvag
Kabinen er blevet mere tyst i alle udgaver af den fornyede C-HR i kraft af bedre lydisolering, siger Toyota.
Motors test af Toyota C-HR (2018)
C-HR fås som standard et nyt multimediesystem med smartphone-integration med både Apple Carplay og Android Auto. Det er nyt, at Toyota bilbyder Apples system. Som de første har Yaris og Corolla netop fået det, og snart følger C-HR altså efter.
Faceliftet indebærer også, at C-HR har fået ændret servostyringen, som skulle give bedre føling med styretøjet. 2.0-udgaven har desuden ændret affjedring, der ifølge Toyota forbedrer kørekomforten.
Nye lygter
På den visuelle del er der fornyelser på lygterne, som opgraderes til bedre LED-teknik. Kørelys og blinklys er integreret i samme pærer, så kørelyset skifter til dynamiske blinklys i den side, der blinkes til.
C-HR er i Europa den næstmest solgte Toyota, mens den i Danmark kun ligger nr. fem på Toyota-listen.
Den faceliftede udgave er klar i Danmark kort inde i det nye år, men priserne har Toyota ikke klar.