Caddy bliver mere moderne og personbilagtig i den nye, femte generation. Det skyldes især, at bilen teknisk skifter fra varevogns-basis til at blive bygget på Volkswagens MQB-platform, som Golf nu har benyttet i to generationer.
Meget konkret betyder det mulighed for større akselafstand og bedre rummelighed. Akselafstanden er øget syv cm i den korte version. Længden er vokset ni cm og bredden seks, mens bilen er blevet 2,5 cm lavere.
Caddy bliver mere moderne og personbilagtig i den nye, femte generation.
Caddy fås som før også i en lang udgave.
Forfinet undervogn
Den nye undervogn giver ifølge VW bedre køredynamik, kørekomfort, manøvredygtighed og pladsudnyttelse i varerummet.
Bagtil har bilen fået en stiv aksel med langsgående svingarme, Panhard-stang og -fjedrer, som erstatter det tidligere bladfjedrer-ophæng.
Se mere: Peugeot Rifter: Kassevogn med klasse
I kabinen er der mulighed for digitalt instrumenthus og stor trykskærm (op til 8,25 tommer) i midten. Sikkerhedsudstyret er opgraderet og giver mulighed for det meste, som fås til Golf.
Nye og rene motorer
Motorerne er nye eller opdaterede. En 2.0 diesel yder mellem 75 og 122 hk. Derudover fås 1.5 benzinturbo med 116 hk og en 1.5 gasmotor med 150 hk.
Alle motorer opfylder den kommende euro 6-norm, der træder i kraft fra 2021.
Versioner med automatgear (DSG) har som i Golf fået elektronisk gearvælger (shift by wire).
Den nye Caddy ventes til Danmark til efteråret.
Caddy er en af de mest solgte af sin slags, men de absolutte salgstal i Danmark er ikke store. I 2019 blev der indregistreret 147 personbilsudgaver og 670 varevogne.