Hvordan er jeg dækket af min vejhjælp?

Vejhjælpen dækker fra tre dage efter, at vi har registreret din betaling. Har du brug for assistance, før der er gået tre dage, vil du modtage en faktura for assistancen.

Videretransport af fører og passagerer ved assistance

Ja, vi sørger for videretransport af både fører og passagerer til fælles bestemmelsessted, når du har assistancebehov i Danmark. Transporten kan ske med bugseringskøretøjet, offentlig transport, taxa eller låne/lejebil. Vi vurderer i situationen, hvad der er hensigtsmæssigt. I Europa sørger vi for, at du og dine passagerer sammen med bilen bliver transporteret til nærmeste værksted.

Lånebil/lejebil

I forbindelse med assistance, hvor skaden ikke kan ordnes på stedet, kan lånebil eller lejebil være en mulighed. Om du bliver tilbudt låne- eller lejebiler afhænger af, hvilket abonnement du har, og om SOS Dansk Autohjælp har biler til disposition.

FDM vejhjælp til private biler tegnet før 1. maj 2016 har 3 dages fri lånebil.

FDM vejhjælp til private biler tegnet efter 1. maj 2016 har Lejebil i tre dage (250 pr. døgn inkl. forsikring).

Frit værkstedsvalg

Hvis du har brug for værksted i Danmark, kan du selv bestemme, hvilket værksted køretøjet skal til.

Vejhjælp i Europa

Abonnementet dækker i europæiske lande, Rusland indtil Uralbjergene samt Israel, Marokko, Tunesien, Tyrkiet og Iran.

Hvis skaden ikke kan klares på stedet, bugserer vi dig, køretøjet og eventuelle passagerer til nærmeste værksted. Hvis du har kaskoforsikring på køretøjet, er det "Rødt Kort"-ordningen, du skal ringe til på tlf. +45 70 10 50 52. Dog dækker "Rødt Kort" ikke fritrækning af mudder, sne og lign. Det gør FDM vejhjælp til gengæld.

Ring til os

7013 3040

Vi sidder ved telefonerne
man-tors: 8 - 17
fredag: 8 - 16

eller
Kontakt
medlemsservice
Skriv til os
Michelle
Medlemsservice