Audi fortsætter forspillet

Efter at have vist sin design- og teknikfremtid i USA og Europa med to Prologue-koncepter er turen nu kommet til det tredje store bilmarked i verden, Kina. Her vises den mest voldsomme version.

Audi Prologue Allroad har premiere på Auto Shanghai 2015.
Nyt om biler

Audi Prologue er den tredje af formentlig tre konceptbiler, der viser mærkets nye design og teknik. Fotos: Torben Arent
Audi Prologue er den tredje af formentlig tre konceptbiler, der viser mærkets nye design og teknik. Fotos: Torben Arent
Audis to nyeste konceptbiler Prologue Coupé og Prologue Avant efterfølges på Shanghai Auto Show af Audi Prologue Allroad, der i stil minder om de andre, men er den vildeste.

Kina-udgaven overgår markant de to andre i ydelse. Opladningshybriden Prologue Allroad kombinerer den amerikanske models V8-benzinmotor med den europæiskes kraftige elmotor og opladningsmulighed.

734 hk, 900 Nm

Dermed er den nye Prologue god for 734 hk og 900 Nm. Elmotoren sørger for firehjulstræk.

Den 'kinesiske' Prologue Allroad er stort set identisk med den 'europæiske' Prologue Avant, men er løftet otte cm og har fået firehjulstræk. Og så er dieselmotoren skiftet ud med en V8-benzin.
Den 'kinesiske' Prologue Allroad er stort set identisk med den 'europæiske' Prologue Avant, men er løftet otte cm og har fået firehjulstræk. Og så er dieselmotoren skiftet ud med en V8-benzin.
Ved hjælp af sit batteri, der rækker til 54 kms elkørsel, får superbilen en officiel - meget officiel – brændstoføkonomi på 41,7 km/l.

Hævet udgave af Avant-konceptet

Konceptbilen kan oplades med induktion, dvs. uden kabel.

SE OGSÅ: Indblik i fremtidens Audi Avant

Den 5,13 m lange Prologue Allroad er designmæssigt næsten identisk med Prolgue Avant fra Genève-udstillingen, men karrosseriet er løftet otte cm.

Audi har også premiere på en produktionsklar opladningshybrid - en forlænget udgave af A6. Audi staser meget på opladningshybrider i Kina, hvor også myndighederne nu vil have mange elektriske biler ud på vejene.
Audi har også premiere på en produktionsklar opladningshybrid - en forlænget udgave af A6. Audi staser meget på opladningshybrider i Kina, hvor også myndighederne nu vil have mange elektriske biler ud på vejene.
En opladningshybrid i produktionsklar udgave har Audi også med til Shanghai-udstillingen. Det er A6 i den lange Kina-version, der vises som e-tron, dvs. opladningshybrid.

SE OGSÅ: Her er Audis fremtid