Fremtiden er elektrisk – og brintdreven. Audi tror på begge dele.

H-tron Quattro Concept hedder den solgule konceptbil, der har helt samme design, som den rent elektriske E-tron Quattro Concept. Det lader til, at bilens platform er forberedt til begge dele.
SE OGSÅ: Audi på elektrisk Tesla-jagt
312 hk
Brintbilens brændselscelle kan yde 110 kW (150 hk), men da bilen samtidig har et halvstort batteri, som kan præstere 100 kW (136 hk), kan der sendes rigeligt med kræfter til bilens to elmotorer.

Batteriet bruges til at lagre bremseenergi, men kan formentlig også lades op, når brændselscellen har energi tilovers. Audi’en bliver dermed en brint-hybrid.
Audi har fået proppet hele tre brinttanke ind i bilen uden at stjæle kabine- eller bagageplads. Brinten, der lagres med dagens norm på 700 bar, rækker til ca. 600 km’s kørsel.
"Selvkørende" Audi næste år

Audi vil med næste generation af A8, der kommer i 2017, sætte teknologier for selvkørende biler i serieproduktion, og den tekniske konceptbil giver et fingerpeg om den fremtid.
H-tron Quattro Concept har alle de teknologier, som Audi har udviklet til selvkørende biler: radarsensorer, en ny type videokamera, ultralydssensorer og en laserskanner.
Ny central computer skal holde styr på alt
Styringen af førerassistentsystemerne sker i dag oftest i fysisk adskilte styreenheder, siger Audi, men vil i fremtiden samle dem i en central enhed kaldet zFAS. Her beregnes et komplet billede af bilens omgivelser.
Oplysningerne bruges til dagens kendte hjælpesystemer samt til de kommende systemer til bilens selvkørende funktioner. De kan i A8 overtage fuldautomatisk parkere bilen og håndtere autonom køkørsel på motorveje med op til 60 km/t.