Stål, glas og marmor – eller i hvert fald fliser – er almindeligt, når bilforhandlere får besked fra bilproducenterne om at få sig ny indretning og nyt design.
Men når Citroën nu ruller ud sin nye designstil ud over forhandlere i hele verden, bliver det helt, helt anderledes.
'Feel good'

Den nye forhandleroplevelse kommer samtidig med, at Citroën er ved at indføre ’Citroën Advanced Comfort’ i sine biler.
SE OGSÅ: Citroën op på det flyvende tæppe
Citroën-kunder bliver forkælet med bløde tæpper, designermøbler og hyggelige, stilfulde omgivelser med bogreoler i træ. Der bliver også en stor trykskærm, hvorpå man kan gå på opdagelse i Citroën-museet, og der vil være en lille Café André, opkaldt efter André Citroën. Cafeen vil muligvis blot bestå af den kendte bilforhandler-kaffeautomat.
En eventuel ventetid kan tilbringes i danske designermøbler. Det er nemlig danske Hey, der har fået ordren på kundemøbler til Citroën-forhandlere over hele verden.

Premiere i Nykøbing
Den nye stil har været brugt på Citroëns stande på de seneste biludstillinger i Paris, Genève og Shanghai, og midt i april åbnede en forsøgsbutik midt i Paris.
Men Skandinavien bliver først til at rulle ’La Maison Citroën’ ud i virkeligheden. Sammen med en forhandler i Sverige debuterer Citroën-forhandleren i Nykøbing Falster med den hjemlige stil ved udgangen af april 2017.