Indbyggere og besøgende i København kan nu vælge mellem to delebilsordninger til de impulsive og forholdsvis korte bilture.

De to delebilsordninger fungerer i princippet på helt samme måde. Via en app findes en ledig bil, som man derefter kører afsted med og kan efterlade et vilkårligt sted på offentlige parkeringspladser uden tidsbegrænsning. Det skal ske inden for zonen, som i grove træk omfatter København og Frederiksberg kommuner.
En ledig bil kan hos Green Mobility reserveres i op til 30 minutter. Konkurrenten nøjes med 15 minutter.
3,50 kr. i minuttet

Det nye delebilselskab vil adskille sig ved i højere grad at gøre det fornuftigt at bruge bilen til lidt længere eller længerevarende ture ud af byen. Det sker gennem en dagspris på maks. 450 kr.
Drive Now tilbyder en tretimers-pakke for 350 kr. og et sekstimers-udlån for 500 kr.
Maks. 120 km på en opladning

Inden man planlægger en tur til Tisvildeleje eller Sjællands Odde, skal det tages med i beregningen, at Green Mobilitys elbil i praksis kun kan køre 120 km på en opladning. Og det kræver, at batteriet er helt fuldt, når man overtager bilen.
Ellers skal man tjekke, hvor der findes ladestandere fra Eon. Strøm er med i prisen.
Zonen hos Green Mobility dækker i første omgang det meste af Københavns og Frederiksbergs Kommuner, men det er meningen at udvide til bl.a. Gentofte Kommune, når flåden når op på 450 biler.
Hent og parkér i lufthavnen
Købehavns Lufthavn er med fra begyndelsen – mod et tillæg på 50 kr.

Green Mobility benytter Renault Zoe, der har fem pladser, mens Drive Now kører BMW i3 med plads til fire. Begge modeller er rene elbiler.
SE OGSÅ: Ny delebil vil dække hele hovedstaden