Bilister har – måske – lyst til og behov for en noget anderledes slags bil i fremtiden, end vi kender i dag.

’Vi’ er i denne sammenhæng først og fremmest en ’sofistikeret, enlig, 30-50-årig, aktiv kvinde med to børn, og som bor i en mindre til mellemstor by.’ Men andre kunne måske også synes, køretøjet her ville være sjov at køre.
Og sjovt er nemlig et vigtigt element i køretøjets idé, som bilens skabere betegner som ’low speed fun.’

'Google kan køre dig i skole'
Google kan sikkert også køre dig i skole i fremtiden. Men hos Toyota må det også gerne være sjovt, siger Patrick Scheelen, der er leder af Toyotas langtidsstrategi og konceptplanlægning i Bruxelles.
Toyotas topchef har dikteret, at der skal være passion og køreglæde i alle fremtidige Toyotaer.
I i-Trill opnås det især ved, at det firehjulede køretøj kan hælde i kurver – som en motorcykel og som Toyotas egen trehjulede iRoad. Mens iRoad kan hælde 26 grader i kurver, er det i i-Tril mere begrænset. Ingen skulle helst blive køresyge.
SE OGSÅ: Toyotas vilde vision for bytrafik

Vild hældning
- Men ti grader føles ret vildt i et sådant køretøj, siger Patrick Scheelen til Motor.
Selv om der lægges op til, at man kan have det sjovt ved at køre i motorcykelstil, er i-Tril samtidig forberedt til at køre være selvkørende.
Køretøjet er indrettet med en ’Me Time’-zone forrest og en ’Kids Happy’-zone bagest. Børnene – eller voksne for den sags skyld – sidder i en halvcirkelformet sofastol, der skal minde om en beskyttende puppe.
Ingen pedaler - kan køres med høje hæle

- På den måde kan i-Trill køres med høje hæle, siger Scheelen.
Acceleration og opbremsning styres ved at trække i eller skubbe på ratstammen.
Der er også tænkt på, at føreren skal kunne træde elegant ind i og ud af kabinen. Derfor kan forstolen drejes 90 grader.