Mærket viste sin første produktionsmodel, SUVen BX7, på Frankfurt-udstillingen i efteråret 2015, og nu står der yderligere to nyheder på den kinesiske Auto China 2016-udstilling. Også disse to er SUV-modeller.
To kompakte SUVere
De to nye modeller er et nummer mindre end BX7 og hedder BX5 og BX6. Dermed fortsætter mærket med en navngivning, der minder særdeles meget om BMWs. Det gælder også idéen om, at en coupé-SUV har et lige nummer.
Offensiven på Beijing-udstillingen giver god mening, for det er især i Kina, at Borgward har forhåbninger. Mærket vil op at sælge væsentlig over 500.000 biler årligt. Det lyder urealistisk, men skal det lykkes, får Borgward brug for det SUV-hungrende Kina.
I alt 14 modeller frem til 2022
På udstillingen viste Borgward også sin produktstrategi, der er særdeles omfattende. Ud over de tre præsenterede biler er der hele 11 andre på skemaet frem til og med 2022.
Langt de fleste er SUVere. Der ser ud til at være nærmest to bilklasser under BX5 samt tre modeller, der bliver et halvt til et helt nummer større end BX7.
Helt ned til 1.4-motor
På udstillingen viser Borgward også sit motorprogram, der ud over en 2.0 turbomotor består af en 1.4’er beregnet til opladningshybriderne.
Borgward har hovedsæde i Stuttgart, men al produktion skal ske på en nyopført fabrik i udkanten af Beijing.