SUV-bølgen fejer ind over Peugeot i sådan en grad, at mærket nu omdefinerer sin store 5008-MPV til at være en SUV.
Designet peger klart i retning af crossover-stilen, men selv om Peugeot direkte omtaler bilen som en SUV, bliver der ingen mulighed for firehjulstræk. I hvert fald ikke, før der evt. kommer en hybrid med elmotor ved bagakslen.Hamskiftet svarer helt til det, Renault har gjort med Espace og Scénic for at holde liv i sine MPV’ere.
Stadig MPV indeni
Peugeot holder fast i de praktiske dyder fra en MPV, og 5008 får syv individuelle sæder som standard. Sæderne på anden række er alle tre lige brede, og et plant gulv øger komforten. De to stole i tredje række kan enten foldes ned eller tages ud.
5008 er bygget på PSA’s nye EMP2-platform lige som bl.a. 3008, og det betyder ankomsten af et hav af nye teknologier som det hidtil har knebet med hos Peugeot, blandt andet nødbremse og adaptiv fartpilot.11 cm længere, 16 cm større akselafstand
5008 er forlænget tre hak i akselafstand (EMP2-platformen findes i fem længder) svarende til 16,5 cm i forhold til 3008. 2,84 meter lyder akselafstanden nu på; det er 11 cm mere end før. Også er bredden er øget hele 11 cm.
Længden på 4,64 meter er 19 cm større end på 3008 og 11 cm større end tidligere. Ud over bedre benplads på anden række er også bagagerummet vokset. Man kan medbringe genstande op til 3,20 meters længde.
Fem nye SUV'ere på et år
Motorprogrammet bliver som udgangspunkt det samme som på 3008.5008 er den femte SUV/crossover, Peugeot lancerer i år. De øvrige er den faceliftede 2008, 3008 samt en faceliftet 3008 til Kina og en forlænget udgave kaldet 4008, ligeledes til Kina.