Skrappe krav til bilers CO2-udledning og mørke skyer over dieselsalget får nu Land Rover til at sætte strøm til sine modeller.
Første opladningshybrid bliver Range Rover Sport, der i den udgave får navnet P400e.
Range Roveren klarer 51 km på strøm alene, og opladningen tager knap tre timer med hjemmelader (32 A) og syv en halv time med helt almindelig ledning til stikkontakt (10 A). Bilen har indbygget 7 kW-lader og et batteri på 13,1 kWh.
404 hk
Efter den særlige norm for opladningshybrider udleder den store Range Rover blot 64 gram CO2 pr. km. Det kræver så, at brugeren er flittig til at lade batteriet.

Som så mange andre opladningshybrider er den elektrificerede Range Rover ingen sinke. Benzinmotoren er god for 300 hk, elmotoren 116 hk. På én gang råder man over 404 hk og kan klare 0-100 km/t. på 6,7 sekunder.
Læs mere: Jaguar og Land Rover sætter strøm til
Den elektriske Range Rover har bevaret sit gedigne, mekaniske firehjulstræk. Elmotoren er bygget sammen med gearkassen.
Også facelift af Range Rover Sport
Den elektriske Range Rover Sport lanceres i forbindelse med et facelift af hele modelfamilien.
Land Rover er særlig følsom over for et muligt fald i dieselsalget, idet mærket i Europa har en særdeles høj dieselandel.