Toyota største bil hedder Century og bygges hvert år kun i 600 eksemplarer. Og det er ikke hvem som helst, der får kan købe bilen, som er kendt for at tilhøre kejseren og de allerfineste japanere. Den oprindelige udgave er fra 1967, anden generation kom 30 år efter i 1997, og nu ’kun’ 20 år senere er tredje generation klar.

Toyota satser på hybridteknik i alle modeller, og derfor skal Century naturligvis også være en hybridbil. Det har betydet, at den traditionelle V12 motor nu er krympet til kun en V8er, der så vel at mærke får hjælp til arbejdet fra en indbygget elmotor.
Toyota hævder, at Century dermed bliver den mest benzinøkonomiske bil i sin klasse.
Læs mere: Toyota genopliver klassisk sportsvogn
Sikkerhed er standard
Da den gamle udgave var fra 1997, savnede den efterhånden en hel del moderne udstyr. Det er der nu rådet bod på, og den nye Century indeholder al den teknik, som Toyota til dato har udviklet, så turen kan blive så sikker som mulig.
I modsætning til andre limousiner fås den ikke med lædersæder. I stedet er alle sæder monteret med ren uld.
En avanceret nødbremse, kameraer overalt og systemer, der selv bremser, hvis man er ved at bakke ud på en vej, hvor der er trafik, er blot noget af det standardmonterede udstyr.
Indvendigt er den stort set håndbyggede bil udstyret med en meget rummelig og flot kabine. I modsætning til mange andre limousiner fås den ikke med lædersæder. I stedet er alle sæder monteret med ren uld, som er gjort ekstremt blødt og fleksibelt.

Massage i alle sæder
Alle sæder er naturligvis elektrisk justerbare i alle retninger, og overalt er der indbygget massage. En stor skærm holder styr på alle mulighederne, og et lydanlæg med hele 20 højttalere sørger for at lydkvaliteten er i top, hvis der ønskes musik til rejsen.
Den nye Century er på markedet i 2018, og den fås kun på hjemmemarkedet i Japan.
Læs mere: Daihatsus legesyge hundehvalp