En almindelig hybrid eller én med ekstra meget krudt i?
Det valg vil kommende Toyota Auris-købere få, når næste generation lanceres. Dermed får samme model for første gang valg mellem to hybrid-ydelser. Det er en logisk konsekvens af, at Toyota i stærkt stigende omfang gør hybrid-systemer til den centrale del af modelprogrammet.
Der er dog længe til, da lanceringen sker i første halvår af 2019.
Se mere: Kia lukker op for XL-bagagerum
Det er en logisk konsekvens af, at Toyota i stærkt stigende omfang gør hybrid-systemer til den centrale del af modelprogrammet.
Hybrid med 122 og 180 hk
Til den tid bliver der valg mellem 1.8- og 2.0-benzinmotorer, begge i kombination med elmotor. Den samlede ydelse bliver 122 henholdsvis 180 hk. Toyota siger indtil videre ikke noget om, hvorvidt der bliver forskel i elmotorens ydeevne i de to versioner. Eller om rækkevidden på strøm alene bliver forskellig.
Ud over de to hybrider tilbydes den nuværende 1.2 benzinturbo. Diesel bliver der ikke noget af som følge af Toyotas beslutning om helt at droppe dieselmotorer i personbiler inden udgangen af 2018.
Den nye Auris er baseret på Toyotas stadig nye TNGA-platform, der også bruges af C-HR og Prius. Platformen får æren for et lavere tyngdepunkt, og Toyota siger, at køreegenskaberne bliver mere dynamiske.
Se mere: Toyota Prius - hybridbilen 4.0
Lavere og bredere
Auris III bliver lavere end den nuværende generation, men længere (fire cm) og bredere.
Toyota viser på Genève-udstillingen kun den femdørs og har blændet ruderne, så man ikke kan se kabinen. En stationcar vil være klar samtidig med hatchback’en i 2019.
Se mere: Toyota Auris: Hybrid til folket