En almindelig hybrid eller én med ekstra meget krudt i?
Det valg vil kommende Toyota Auris-købere få, når næste generation lanceres. Dermed får samme model for første gang valg mellem to hybrid-ydelser. Det er en logisk konsekvens af, at Toyota i stærkt stigende omfang gør hybrid-systemer til den centrale del af modelprogrammet.
Der er dog længe til, da lanceringen sker i første halvår af 2019.
Se mere: Kia lukker op for XL-bagagerum
Det er en logisk konsekvens af, at Toyota i stærkt stigende omfang gør hybrid-systemer til den centrale del af modelprogrammet.
Hybrid med 122 og 180 hk
Til den tid bliver der valg mellem 1.8- og 2.0-benzinmotorer, begge i kombination med elmotor. Den samlede ydelse bliver 122 henholdsvis 180 hk. Toyota siger indtil videre ikke noget om, hvorvidt der bliver forskel i elmotorens ydeevne i de to versioner. Eller om rækkevidden på strøm alene bliver forskellig.
![Toyota Auris bagfra.](/sites/default/files/styles/ckeditor_textwidth_small/public/inline-images/Toyota-Yaris-2019-bag.jpg?itok=kgz4YAU_)
Ud over de to hybrider tilbydes den nuværende 1.2 benzinturbo. Diesel bliver der ikke noget af som følge af Toyotas beslutning om helt at droppe dieselmotorer i personbiler inden udgangen af 2018.
Den nye Auris er baseret på Toyotas stadig nye TNGA-platform, der også bruges af C-HR og Prius. Platformen får æren for et lavere tyngdepunkt, og Toyota siger, at køreegenskaberne bliver mere dynamiske.
Se mere: Toyota Prius - hybridbilen 4.0
Lavere og bredere
![Toyota Auris i profil.](/sites/default/files/styles/ckeditor_textwidth_small/public/inline-images/Toyota-Yaris-2019-profil.jpg?itok=pCSrvVMy)
Auris III bliver lavere end den nuværende generation, men længere (fire cm) og bredere.
Toyota viser på Genève-udstillingen kun den femdørs og har blændet ruderne, så man ikke kan se kabinen. En stationcar vil være klar samtidig med hatchback’en i 2019.
Se mere: Toyota Auris: Hybrid til folket