Det var i ualmindelig god tid, at Toyota i marts viste tredje generation af Auris i hatchback-udgave. Bilen skulle først komme i foråret 2019. Det var åbenbart også for tidligt.
Toyota ombestemte sig i mellemtiden – bilen skal nu hedde Corolla.
Corolla stationcar, med det officielle navn Touring Sports, ser ud til at være god til at være stationcar.
Se mere: Toyota gør Auris endnu mere hybrid
Det er stadig i lidt god tid, at Toyota nu viser stationcaren. Begge versioner kommer til salg samtidig, til foråret.
Stort bagagerum
![Corolla stationcar forfra.](/sites/default/files/styles/ckeditor_fullwidth_small/public/inline-images/CorollaTS2019_01.jpg?itok=bjDQrxzG)
Corolla stationcar, med det officielle navn Touring Sports, ser ud til at være god til at være stationcar. Akselafstanden er øget ti cm i forhold til den nuværende model. Det giver rigtig god benplads ved bagsædet – ifølge Toyota allerbedst plads i klassen.
Bagagerummet vokser 68 liter og når dermed op på 598 liter. Det er rigtig meget, men Corolla overhaler dog ikke Skoda Octavia.
![Bagagerummet i Corolla stationcar.](/sites/default/files/styles/ckeditor_textwidth_small/public/inline-images/CorollaTS2019_04.jpg?itok=wqh8c6fR)
De knap 600 liter står i skarp kontrast til sidst, der eksisterede en Corolla stationcar. Da vi bilen notorisk kendt for at have dårlig plads – blot 400 liter hed målet den gang.
Med de officielle billeder af Corolla stationcar viser Toyota også for første gang førerpladsen. Ved verdenspremieren i marts var bilen aflåst, og formentlig var der slet ikke noget rigtig instrumentbord.
![Førerpladsen.](/sites/default/files/styles/ckeditor_textwidth_small/public/inline-images/CorollaTS2019_03.jpg?itok=W2-bMnmY)
Tre benzinmotorer - med og uden elassistance
Motor mener
Den nye Corolla ser ud til at have rigtig fine evner som stationer - meget stort bagagerum og fladt gulv med ryglænet lagt ned. Og så har førerpladsen fået et gevaldigt visuelt løft. Det var også tiltrængt. Auris faldt helt igennem på det punkt i Motors 2018-gruppetest af ti mellemklassebiler.
Det frigivne billeder viser en kabine med rene linjer og en stor, meget højtsiddende skærm. Toyota holder fast i almindelige knapper til klimaanlæg, og knapperne på rattet er i vanlig Toyota-stil. I forhold til dagens Auris, som har en ret rodet og gammeldags førerplads, er der tale om et kæmpe løft.
Stationcaren fås med samme motorer som hatchback'en: 1.2 116 hk, 1.8 hybrid 122 og 2.0 hybrid med 180 hk. Diesel kommer ikke.
Se mere: Motors nyeste test af Toyota Auris
![Stort glastag.](/sites/default/files/styles/ckeditor_textwidth_small/public/inline-images/CorollaTS2019_04-rude.jpg?itok=i3MuUr7p)