Seks år er gået, siden Hyundai lancerede seneste generation af mikrobilen i10. Og nu er det blevet tid til en ny.
Som det var tilfældet for seks år siden, får også den nyeste udgave sin debut på Frankfurt-udstillingen i september.
Forud for debuten viser Hyundai en skitse af bilen, som ifølge mærket bliver mere ’dynamisk’ at se på og skal blive en ’leder’ i klassen.
Se mere: Hyundai i10 - ny konge af mikroklassen
Forud for debuten viser Hyundai en skitse af bilen, som ifølge mærket bliver mere ’dynamisk’ at se på.
Den nye i10 får alle de gængse, nye sikkerhedssystemer, men om det hele bliver standard i Danmark er uvist, Hyundai har i nyere tid lurepasset og undladt at gøre f.eks. nødbremse til standard.
Den nye i10 bliver tilbudt med fuld opkobling, så det er muligt at kommunikere med bilen via en telefon-app.
Hyundai siger indtil videre ikke noget om motorer, herunder heller ikke hvorvidt der kommer helt eller delvist elektriske udgaver.
Se mere: Opel opgiver tre biler
Introduktionen af tredje generation i10 kommer på et tidspunkt, hvor adskillige bilproducenter dropper mikroklassen.
Det gælder både Ford og Opel, og det er også uklart, præcis hvad VW, Skoda, Seat, Peugeot og Citroën har tænkt sig, når de nuværende, aldrende modeller udgår.
Se mere: Trillinger på vej mod enden
Hyundai i10 var i 2018 den tredje mest solgte mikrobil i Danmark, men er i år dalet ned til en sjetteplads. Hyundai oplyser ikke, hvornår den nye generation er klar til salg, men det kan formentlig blive tidligt i 2020.
Se hvornår de nye biler kommer