Der var ikke så meget som en enkelt bil på Toyotas stand på årets biludstilling i Tokyo.
I stedet kom koncernens topchef Akio Toyoda kørende ind på scenen i en af de selvkørende busser, der skal transportere alverdens atleter og tilskuere miljøvenligt mellem stadions og OL-byer næste år, når verdens største sportsbegivenhed kommer til verdens største by.
Se alle nyhederne fra Tokyo Motor Show
Hr. Toyoda kundgjorde overbevisende, at fra nu af vil Toyota ikke længere se sig selv som bilproducent, men som leverandør af mobilitet.
Det er et stærkt signal, når man ved, at Toyota Motor Corporation producerer omkring 11 mio. biler om året. Men det er ikke tom snak.
Mobilitet for alle
I samarbejde med store virksomheder vil Toyota skabe nye måder at transportere sig på, uanset om man er ung eller gammel, rask eller handicappet.
Mobilitet for alle er mantraet, noget der går igen hos flere andre japanske mærker på udstillingen.
Olympiske Lege på hjul
3.000 officielle køretøjer står klar, når OL åbner 24. juli. Der ventes 11.090 atleter, der skal deltage i 339 events på 43 stadioner. 8.000 officielle hjælpere og 110.000 frivillige skal få arrangementet til at køre. I alt kommer 7,8 mio. tilskuere til Tokyo, foruden 25.800 akkrediterede journalister. Efter OL holdes De Paralympiske Lege med 4.400 atleter.
Både batteri- og brintbiler
Toyota vil også gøre al mobilitet grøn på længere sigt. Her og nu lægger koncernen ud med en ny brintbil, en ny brintbus og en lang række andre brintbaserede løsninger.
Men også batteridrevne køretøjer bliver nu en naturlig del af Toyotas portefølje, hvilket hidtil har manglet.
Se mere: Brintbilen er blevet voksen
De første tre elbiler dukker op næste år foruden en egentlig OL-udviklet elbil.