Den er på størrelse med en Golf, men den er fyldt til randen med teknik, man kun sjældent finder hos konkurrenterne. Dermed kører den nye Subaru Impreza lige direkte ind på det danske bilmarked i et hjørne, hvor bilnørder og andre teknik-interesserede til tider kan savne nyheder.
Impreza er således forsynet med et avanceret firehjulstræk, en firecylindret boksermotor og et ret avanceret automatgear, der tilsammen skaber en køreoplevelse, der skiller sig ud fra mængden.
Den er dejlig letkørt, ret hurtig og ganske behagelig.
Læs også: Motors test af Kia Stinger
Motor har prøvet den nye Impreza, og den er dejlig letkørt, ret hurtig og ganske behagelig.

Automatgearet er af den trinløse type, men Subaru ved, at vi europæere bedst kan lide, når der er sammenhæng mellem acceleration og motoromdrejninger.
Der er derfor indlagt syv faste trin, som får det til at føles, som om der skiftes gear, når man træder hårdt på speederen. Ved moderat acceleration holdes omdrejningstallet dog på et fast niveau mens hastigheden øges. Det er uden tvivl det bedste CVT-gear vi til dato har prøvet.

Sikker bil
Subaru vil være verdens mest sikre bilmærke, og det mål nærmer sig. Alle modeller har fået topkarakter for sin sikkerhed i både USA og Europa, og Impreza er lighed med de øvrige nye modeller fra Subaru forsynet med en yderst effektiv nødbremse.
På den måde er Impreza helt moderne. Sammen med nødbremsen følger en adaptiv fartpilot og en aktiv vognbaneassistent, der virker godt.
Læs også: Motors test af Subaru XV
Indgangsprisen på 274.000 kroner er attraktiv. Vognen byder på god plads ved både for- og bagsæder, men bagagerummet på 385 liter er lige i underkanten for en bil af denne størrelse, ligesom den tilladte påhængsvægt på 1.200 kg ikke ligefrem imponerer.

Har man her behov for at trække mere, kan man med fordel vælge den lidt forhøjede søsterbil, Subaru XV.
Find din Subaru på FDM Biler.dk