Programmet vil bestå af SUV-modeller og hatchbacks. Desuden kunne en firepersoners sedan-coupé komme på tale, hvis den nye konceptbil E-Motion sættes i produktion.
'MG er ikke glemt'
- MG er ikke blevet glemt, siger SAICs chef i Europa, Pieter Gabriels, til Automotive News under Shanghai-udstillingen.
- MG er som Alfa Romeo. Det er svært at ødelægge brandet. Det er svært at glemme de gode tider, mener han.
Morris Garrage har været solgt i Storbritannien siden 2011, og nogle af bilerne blev også produceret her frem til 2016.
SE OGSÅ: MG får frisk blod som crossover
Kinesisk siden 2005
SAIC overtog MG og Rover, da den sidste britiske masseproducent gik nedenom i 2005. Siden har SAIC produceret og solgt de tidligere britiske biler under navnene MG og Roewe. I lang tid skete det på udviklinger af Rover 75-platformen, men teknikken er med tiden blevet mere og mere kinesisk.
MG og Roewe er nogle af de få mærker, SAIC sælger direkte, men koncernen er Kinas største bilproducent, bl.a. som partner med Volkswagen og General Motors.I 2016 blev der solgt 241.331 Roewe og 80.289 MG i Kina. Det er små tal i et land, hvor personbilsalget i 2016 nåede op på 21,9 mio.
Tidligere planer blev til intet
MG har flere gange før annonceret, at man ville tilbage til Europa, uden for Storbritannien. Det var således tilfældet i 2011 og 2012.