
Programmet vil bestå af SUV-modeller og hatchbacks. Desuden kunne en firepersoners sedan-coupé komme på tale, hvis den nye konceptbil E-Motion sættes i produktion.
'MG er ikke glemt'
- MG er ikke blevet glemt, siger SAICs chef i Europa, Pieter Gabriels, til Automotive News under Shanghai-udstillingen.

- MG er som Alfa Romeo. Det er svært at ødelægge brandet. Det er svært at glemme de gode tider, mener han.
Morris Garrage har været solgt i Storbritannien siden 2011, og nogle af bilerne blev også produceret her frem til 2016.
SE OGSÅ: MG får frisk blod som crossover
Kinesisk siden 2005
SAIC overtog MG og Rover, da den sidste britiske masseproducent gik nedenom i 2005. Siden har SAIC produceret og solgt de tidligere britiske biler under navnene MG og Roewe. I lang tid skete det på udviklinger af Rover 75-platformen, men teknikken er med tiden blevet mere og mere kinesisk.

I 2016 blev der solgt 241.331 Roewe og 80.289 MG i Kina. Det er små tal i et land, hvor personbilsalget i 2016 nåede op på 21,9 mio.
Tidligere planer blev til intet
MG har flere gange før annonceret, at man ville tilbage til Europa, uden for Storbritannien. Det var således tilfældet i 2011 og 2012.