Her kan du læse svar på de mest stillede spørgsmål om prisreguleringen 16. januar 2024.

Klik på + for at folde svaret ud:

Hvad er årsagen til, at I ændrer priser?

Som alle andre i samfundet oplever vi, at udgifterne stiger og vores leverandører og partnere hæver priserne.

Vi vil gerne sikre, at vi også fremover kan tilbyde de bedst mulige services til dig. Derfor justerer vi nu priserne på alle medlemspakker.

Hvad betyder prisreguleringen for mig?

Du får besked på e-mail om din specifikke prisregulering. Har du flere abonnementer, modtager du særskilt information om prisregulering på de enkelte abonnementer.

Hvornår ændrer prisen sig?

FDM ændrer priserne på medlemskab fra d. 16 januar 2024. Prisen på dit medlemskab ændrer sig den dag, hvor du har fornyelsesfrist for din næste medlemsperiode. Medlemskabet har fornyelse på datoen for bestilling. For kreditkort forfalder betaling på fornyelsesdatoen. For Betalingsservice og indbetalingskort forfalder betaling den første hverdag i den samme måned som bestilling. Du kan også se datoen på din seneste årsopkrævning.

Kan jeg ændre mit medlemskab til Kombi eller  Komplet?

Ja, du kan altid ændre dit medlemskab. Hvis det er midt i en periode, vil du modtage en modregning på det resterende beløb, du har til gode, som fratrækkes opkrævningen på det nye medlemskab

Skift til Kombi

Skift til Komplet

Kan jeg ændre mit medlemskab til Køreklar?

Ja, du kan altid ændre dit medlemskab. Er dit medlemskab tegnet for under 6 måneder siden, er dette bundet på samme måde som almindeligt opsigelsesvarsel. Er medlemskabet over 6 måneder gammelt, er der binding på løbende måned + en måned i forbindelse med en nedgradering.

Du nedgraderer dit medlemskab ved at ringe på telefon: 70 13 30 40

Har jeg ret til at opsige mit medlemskab?

Du kan altid opsige, men opsigelsesvarslingen er afhængig af, hvornår du har tegnet dit medlemskab. Medlemskabet kan efter 6 måneder opsiges med løbende måned + en måned eller til udløb. Hvis medlemskabet er tegnet for under 6 måneder siden, kan dette først opsiges til efter bindingsperioden.

Hvor kan jeg se, hvilke fordele mit medlemskab giver, og hvordan jeg kan bruge dem?

Du kan se beskrivelse af medlemskaberne og deres indhold, her:

Køreklar, Kombi og Komplet

Kan jeg forvente, at I hæver prisen igen?

Vi skal i FDM sikre, at vores forening er lønsom, så vi fortsat kan have et stærkt værditilbud til vores medlemmer med rådgivning, rabatter m.m. Derfor er FDM også nødsaget til at følge de prisstigninger, inflation, m.m. der sker i markedet. Det kan derfor ikke udelukkes at FDM løbende vil gennemføre en prisstigning, som matcher bl.a. vores samarbejdspartnere, m.m. for at sikre en lønsom forening, som kan tilgodese medlemmernes tarv.

Hvor er det billigst at få vejhjælp, igennem FDM forsikring eller FDM?
I 2024 vil det være billigst at tegne vejhjælp via FDM forsikring. Det er vores ambition at strømligne priserne i 2025. Derefter vil det hverken være billigere eller bedre at have vejhjælpen et bestemt sted. Produktet, kvaliteten og prisen er den samme.
Hvordan kan det være, at prisen på en ekstra bil stiger så meget?
Vi har historisk set haft en for lav pris på ekstra bil ift. de ydelser, som er inkluderet i pakken. Efter prisstigningen fra vores partnere er vi blevet nødsaget til at revurdere prisen.
Hvis jeg opsiger medlemskabet, hvad sker der så med mine opbevarede dæk?
Du skal sørge for at hente dem inden dit medlemskab udløber. Du kan evt. undersøge, om du kan lave en aftale direkte med dækhotellet, men det er ikke noget FDM kan hjælpe med.
Hvis jeg opsiger mit medlemskab nu, kan jeg så stadig få det periodesyn, som jeg har regnet med at få i år?
Alle de ydelser, som du har inkluderet i dit medlemskab, skal anvendendes inden det ophører.
Jeg har ikke råd til prisstigningen, men vil gerne forblive medlem. Hvilke muligheder har jeg?
Du har mulighed for at ændre dit medlemskab til et Kombi-medlemskab, hvor du stadig har vejhjælp på din bil. Du kan også ændre til et Køreklar-medlemskab, hvis du ønsker den billigste medlemskategori. Hvis du ønsker at ændre dit medlemskab, kan du kontakte os på telefon: 70 13 30 40