Ekstra Fordele lukker

Vi arbejder løbende på at sikre, at du som forsikringskunde hos FDM Forsikringer har adgang til gode Forebyggende services og hotlines, der passer til det, du har brug for. Som en del af det arbejde, lukker vi fordelsprogrammet Ekstra Fordele pr. 1. januar 2026.

Du bibeholder dog mange af dine fordele i Ekstra Tryghed. se dine fordele under Ekstra Tryghed på Min side.

Fremover vil du kunne finde dine Forebyggende services og hotlines i produkterne. De vil fremadrettet være en del af dine forsikringer, og derfor har du mulighed for at få adgang til relevante tilbud, når du køber dine forsikringer. På den måde prøver vi at sørge for, at du kan få ekstra hjælp, der hvor du har behov for det.

Forudsætningen for at få adgang til ekstra fordele var, at du skulle have en indboforsikring og to forsikringer yderligere. Nu er der ikke længere krav til en bestemt sammensætning af forsikringer. De forskellige dele er knyttet til de enkelte forsikringer eller dækninger.

Hvor finder jeg Forebyggende services?

Du kan læse mere om de Forebyggende services og hotlines på produktsiderne under services. Du kan se det, du har adgang til, på Min side under "Ekstra Tryghed".

 

Spørgsmål og svar

Hvad sker der med mine Ekstra Fordele?

Ekstra Fordele har omfattet en række fordele. Vi justerer i fordelene, så de fremover er tilgængelig på følgende måde:

  • Dækning af ekstra rejsekammerat: Vil fremover være tilgængelig som en dækning på rejseforsikringen.
  • Tryg i Livet: Tryg i Livet vil fremadrettet være en del af din indboforsikring.
  • Én selvrisiko pr. skade: Gælder for alle kunder, når du har en skade, der er dækningsberettiget på flere af dine forsikringer.
  • Lægehotline: En konsultation med Lægehotline koster normalt 249 kr., men hvis du har personforsikring Super eller rejseforsikring gennem FDM Forsikringer, får du fri adgang.
  • Psykologisk krisehjælp: Er stadig en del af din indboforsikring og flere andre forsikringer, så din adgang til denne ydelse forbliver næsten uændret – der eksisterer en mindre ændring i hvornår psykologisk krisehjælp kan benyttes.
  • Tryg Bolighotline: Vil fremadrettet være en del af husforsikringen
  • Rabat på kursus i sikker kørsel: Denne fordel udgår.
  • Tryg ID: Ophører som kundefordel, men kan fremover tilkøbes som et forsikringsprodukt via vores samarbejdspartner Tryg. Læs mere om Tryg ID. Ring og hør mere på tlf.: 70 11 20 20.

Hvor kan jeg fremadrettet finde information om mine Forebyggende services og hotlines?

Du kan finde dine Forebyggende services og hotlines under Ekstra Tryghed på Min side. Her har vi samlet et overblik over det, du har adgang til gennem dine forsikringer. Ekstra Tryghed ligger under menupunktet i toppen af Min side. Der kan du finde links og telefonnumre samt finde ud af, hvordan du bruger dem.

Bemærk, at én selvrisiko pr. skade ikke fremgår af dette overblik, men nu blot er almindelig skadespraksis i FDM Forsikringer. Det samme gælder for psykologisk krisehjælp, som i stedet kan findes i dine forsikringsbetingelser. 

Hvilke Forebyggende services kan man få adgang til?

  • Lægehotline –En del af personforsikring Super eller rejseforsikringen
  • Bolighotline – En del af husforsikring
  • Dyrlægehotline – En del af Sygdom og ulykke dækningen på hunde- og katteforsikringerne
  • Rottespærre – En del af Super-pakken på husforsikring
  • Tryg i Livet – En del af indboforsikring
  • Tryg Pårørende – En del af personforsikring
  • Vejviser – En del af Senior Omsorg eller Sundhedsforsikring
  • Rejsevaccine – En del af Super-pakken på rejseforsikring

FDM er registreret som forsikringsformidler i Finanstilsynets register. Forsikringsgiver er Tryg Forsikring A/S, Klausdalsbrovej 601, 2750 Ballerup, CVR-nr. 24260666.

Tryg Forsikring A/S er tilsluttet Garantifonden for skadesforsikringsselskaber.