Hvad er en plugin-hybrid? Plugin-hybrid bilen tager det bedste fra den traditionelle og den elektriske bilverden. På de korte daglige ture kan du køre på strøm, og skal du på en længere tur, end bilens batteri rækker til, kører du videre på benzin eller diesel.
Plugin-hybriden har både en elmotor og en benzin- eller dieselmotor. Du kan altså køre miljøvenligt meget af tiden uden at skulle bekymre dig om rækkevidden.
FDM tester de plugin-hybrid-biler, der kommer på markedet. Men før du overvejer at købe en, skal du se på dit daglige kørselsbehov. Plugin-hybrider kaldes også opladningshybrider, fordi de skal lades op for at kunne køre de i reglen 50 km, som batteripakken kan levere strøm til.
Hvis du kører 20 km til arbejde og 20 km hjem, kan du faktisk køre som i en elbil i det daglige. Hvis du kører meget længere, skal du overveje en elbil med en god rækkevidde i stedet, hvis du vil køre på strøm.
Har du spørgsmål om plugin-hybrider, hjælper FDM med svar.
Test af plugin-hybrider 2021:
Ford Kuga – et flot comeback
Danmarks mest solgte plugin-hybrid sidste år var Ford Kuga. Den er nu tilbage i storform efter et problematisk år med flere batterifejl og forbud mod at lade bilen. Vi tester den opdaterede version og ser, hvor langt den kan køre på el.
Pris: 323.500 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 53 km
Læs testen her
MG EHS – Kinesisk plugin-hybrid med flot udstyr
Den nye MG EHS fra Kina er et noget billigere alternativ til de kendte bilmærkers plugin-hybrider. Men kan den overhovedet måle sig med konkurrenterne, og er den et godt køb?
Pris: 289.999 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på el i Motors test: 57 km
Læs testen her
Skoda Octavia – Enorm og grøn familiebil
Combi-udgaven af Skoda Octavia er en stor familiebil med god plads overalt. Den fås nu som plugin-hybrid, og kører dermed fra mange af konkurrenterne, når det handler om mest mulig komfort, teknik og plads for pengene.
Pris: 319.995 kr.
Rækkevidde på el i Motors test: 40 km
Læs testen her
Audi A3 – den smarte Golf
Audi bider normalt skeer med BMW og Mercedes-Benz, men prisen på plugin-hybrid-varianten af Audi A3 er så lav, at den også er et alternativ til at købe en Golf eller en Skoda!
Pris: 349.990 kr.
Rækkevidde på el i Motors test: 46 km
Læs testen her
VW Golf eHybrid – Den bløde mellemvare
Den halv-elektriske VW Golf kan være miljøvenlig elbil til hverdag og benzinsluger, når man skal på langtur. Men plads og betjening kan være et problem for nogle.
Pris: 319.995 kr.
Rækkevidde på el i Motors test: 51 km
Læs testen her
Test af plugin-hybrider 2020:
Mercedes-Benz GLE 350 de – en grøn mega-SUV
84 km kørte vi, før dieselmotoren sprang i gang i Mercedes-Benz’ største plugin-hybrid. Den ganske lange strækning skyldes et kæmpe batteri på 31 kWh. Det betyder, at GLE 350 de p.t. har rækkevidderekorden blandt de plugin-hybrider, Motor hidtil har testet med blandet kørsel. Og hvor mange af nutidens SUV’er ikke rigtig kan klatre i terrænet, så klarer den nye Mercedes-Benz GLE også det. Men mere imponerende – og mere relevant for de fleste – kan den faktisk også klare hverdagsture på strøm alene.
Pris: 792.097 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 84 km
Testet i Motor 1/2020 – læs testen her
Peugeot 3008 PHEV – en lækker, men tørstig plugin-hybrid
Peugeots SUV-modeller er lækre i kabinen og er spækket med udstyr. Men vores test af denne udgave af Peugeot 3008 viser, at rækkevidden ikke imponerer selv under optimale forhold, og så kører den ikke langt på literen, når strømmen er brugt.
Pris: 499.990 kr. (gamle afgifter)
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 43 km
Testet i Motor 9/2020 – læs testen her
Toyota RAV4 2.5 Plugin-Hybrid H3 Style 4x4 – grøn offroader
Som plugin-hybrid er den store Toyota RAV4 blevet en blanding af en miljøvenlig elbil og en barsk offroader. Det er en sjældenhed, men Toyota har løst opgaven på fin vis.
Pris: 460.000 kr.
Rækkevidde i Motors test: 71 km
Testes i Motor 9/2020 – læs testen her
Volvo V60 T6 Recharge - billigudgave af eldrevet luksusbil
Som plugin-hybrid kan Volvo V60 køres som en rolig elbil på korte afstande eller som en lynhurtig rejsevogn på lange stræk. I begge tilfælde er komforten i top.
Pris: 553.591 kr.
Rækkevidde i Motors test: 48 km
Testes i Motor 9/2020 – læs testen her
Peugeot 508 PHEV - Plugin-hybriden er en prisbombe
Peugeot har sat strøm til 508-serien, og som plugin-hybrid ligner bilen et kanontilbud. Med de rigtige tilvalg får man en veludstyret bil med en pæn rækkevidde på el.
Pris: 379.990 kr.
Rækkevidde i Motors test: 40 km
Testet i Motor nr. 8/2020 - læs testen her
Audi A6 - vild og grøn rejsebil
Audi A6 med plugin-hybrid-teknik giver en ualmindelig komfortabel oplevelse, når den kører på strøm. Med benzinmotoren i drift bliver den til en lille raket.
Pris: 649.990 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 55 km
Læs testen her
Volvo XC40 - kvik kørsel og lad ladning
Med lanceringen af Volvo XC40 som plugin-hybrid fås samtlige Volvo-modeller nu i udgaver, der kan køre på strøm. I XC40 fungerer teknikken glimrende, men ladehastigheden imponerer ikke. På plussiden finder vi, at bilen må trække op til 1.800 kg. Desværre skal moderne sikkerhedsudstyr som adaptiv fartpilot og blindvinkelalarm tilkøbes.
Pris: 507.140 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 42 km
Testet i Motor 7/2020 – læs testen her
BMW X3 PHEV - bomstærk plugin-hybrid
Med plugin-hybriden i BMW X3-familien får man en bil, der både kan køre på el og benzin, og som kan være enten mild og sparsom eller vild og stærk.
Pris: 755.162 kr.
Plugin-hybriden rækkevidde i Motors test: 39 km
Testet i Motor nr. 6/2020 - læs testen her
DS7 Crossback E-Tense – forfriskende anderledes plugin-hybrid
Det franske luksusmærke DS Automobiles har introduceret en plugin-hybridudgave af topmodellen DS 7 Crossback. Den er komfortabel, lækker og finurlig.
Pris: 650.000 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på el i Motors test: 40 km
Testet i Motor 6/2020 - læs testen her
Kia XCeed Plug-In - næsten-elbil i smart design
Den frække Kia XCeed fås nu også som plugin-hybrid. Trods gode takter og herlig kørsel på strøm er der også et par kritiske noter på testblokken.
Pris: 299.998 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 54 km
Testet i Motor nr. 6/2020 - læs testen her
Mercedes-Benz A250 e - forbilledlig plugin-hybrid
Plugin-hybridteknikken i Mercedes-Benz A 250 e virker rigtig godt og giver en god elbilsfornemmelse, så længe der er strøm på bilen.
Pris: 369.900 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 56 km
Testet i Motor 5/2020 - læs testen her
Ford Kuga PHEV - prisbomben sparer på elkørsel
Ford Kuga er en mellemstor SUV med mange smarte løsninger. Denne plugin-udgave har en skarp pris, men er ikke helt så grøn, som man kunne ønske sig. Den giver nemlig ofte ikke mulighed for at køre som en elbil, selvom der er strøm på batteriet. Lidt synd, når bilen eller fremstår som et rigtig godt køb.
Pris: 270.000 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde i Motors test: 40 km
Testet i Motor nr. 5/2020 - læs testen her
VW Passat GTE Plus sedan - bedste plugin lige nu
I Motors gruppetest af 14 plugin-hybrider i februar 2020 kom VW Passat GTE ind på en førsteplads. Den fås både som sedan og stationcar, kommer med et flot og moderne udstyrsniveau og kan trække op til 1.900 kg, så her er en miljøbil, der kan honorere de flestes behov.
Pris: 412.517 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 35 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
Volvo V90 T8 eAWD Inscription - mere fokus på fart end på miljø
Det praktiske, det dynamiske og det komfortable går hånd i hånd i plugin-udgaven af Volvo V90. Her er masser af plads, og bilen må have hele 2.100 kg på krogen. Men når batteriet er tomt, kører den store herregårdsvogn ikke langt på literen.
Pris: 929.980 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 40 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
Toyota Prius Plug-in H3 - miljøbil med grønt dna
Selvom Toyota Prius som plugin-hybrid ikke kører langt på strøm alene, kører den videre som en temmelig miljøvenlig hybridbil. Desværre er den ikke så praktisk i hverdagen, idet bagagerummet er lille, og så må Prius ikke trække noget.
Pris: 309.990 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 29 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle 4WD - populær trækhest
Behov for træk og terrænkørsel holder mange fra at køre elbil. Men plugin-hybriden Mitsubishi Outlander er svaret for mange. Desværre rækker batteriet ikke langt, og så er den store SUV ikke så miljøvenlig endda.
Pris: 429.995 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 29 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
Mercedes-Benz E 300 de Advantage st.car - en kort fornøjelse
Komforten er i højsædet i plugin-udgaven af Mercedes' lækre E-klassen. Utraditionelt er eldriften kombineret med dieseldrift, men god støjdæmpning sikrer overlegen stilhed i kabinen. Stille er den også, når man kører på strøm alene, men den tunge bil dræner batteriet hurtigt.
Pris: 719.900 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 26 km
Testet i Motor 2/2020 - læs testen her
Mercedes-Benz C 300 de Advantage - kort på el, langt på diesel
Plugin-udgaven af Mercedes-Benz' populære C-klasse kombinerer i denne variant diesel- og eldrift. Det gør den godt, og på diesel alene kører den langt på literen. Men selvom batteriet ikke rækker til meget, fylder det alt for meget i bagagerummet.
Pris: 509.900 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 31 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
Kia Optima SW PHEV - synger godt på sidste vers
Selvom Kia Optima er ved at være en ældre model, er den stadig en praktisk og god plugin-hybrid. Her er plads til hele familien. Desværre starter benzinmotoren tit, og det går ud over elbilsfornemmelsen.
Pris: 329.999 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 33 km
Testet i Motor nr. 2/202 - læs testen her
Kia Niro Advance PHEV - familie-SUV med strømhjælp
Som plugin-hybrid giver Kia Niro familien god plads i kabinen og masser af udstyr. Men pladsen i bagagerummet imponerer ikke. Vi kørte 38 km på strøm i Niro, før den nøjsomme benzinmotor tog helt over.
Pris: 299.999 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 38 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
Kia Ceed SW Upgrade PHEV - plugin med god garanti
Kia Ceed som plugin-hybrid giver den pladskrævende familie mulighed for at køre på el på hverdagens småture. Skarp pris og solid garanti giver tryghed i bilejerskabet.
Pris: 279.995 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 29 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid Premium - fornuftig plugin-hybrid
Hyundai Ioniq som plugin-hybrid byder på god plads, flot garanti og et fint benzinforbrug. Desværre føler man ikke, at man kører i elbil, da benzinmotoren hele tiden tænder for at varme bilen op.
Pris: 279.995 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 37 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
BMW X5 xDrive - langt på el, kort på benzin
BMW X5 er en kolossal plugin-hybrid, der kører overraskende langt på en opladning. Det store batteri tager desværre lang tid at lade op, og når det er tomt, kører den store SUV ikke langt på literen.
Pris: 1.161.322 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 62 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen her
BMW 530e Sportline - grøn businessbil
Skal firmabilen have en grøn profil, er BMW 5-serie som plugin-hybrid et oplagt valg. Hvis du husker at lade batteriet op, kan en stor del af dagens pendling foregå med grøn samvittighed. Samtidig har den masser af kræfter. Opladningen foregår desværre ikke så hurtigt, som man kunne forvente i denne prisklasse.
Pris: 701.331 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 37 km
Testet i Motor 2/2020 - læs testen her
BMW 330e M Sport - livlig og komfortabel
BMW 3-serien bliver bestemt ikke mindre herlig at køre i, når den får plugin-hybridteknik. Hvis du kan lade den op i det daglige, er den endda bedre end den konventionelle 3-serie. Teknikken optager dog lidt plads i bagagerummet.
Pris: 629.696 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 39 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen af BMW 3-serie her
Audi Q5 - avanceret plugin-hybrid
Trods sin størrelse er Audi Q5 som plugin-hybrid en stærk og hurtig SUV. Hvis du husker at lade den op, får du en miljøvenlig og økonomisk bil i hverdagen. Men overvej en billigere udgave end testbilen.
Pris: 784.990 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 35 km
Testet i Motor nr. 2/2020 - læs testen af Audi Q5 her
VW Passat GTE - grøn benzinbil
Du får samme gode pladsforhold og lækre kabine som i en af alletiders mest solgte firmabiler. Men i plugin-hybrid-udgaven af VW Passat, der hedder GTE, kan du samtidig køre i elbil på de daglige småture. Det er absolut behageligt. Vi kørte 44 km på el alene, før benzinmotoren slog til. Ladetiden er ikke imponerende, men husker man at lade bilen, giver det både mening økonomisk og miljømæssigt.
Pris: 412.495 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 44 km
Testet i Motor nr. 1/2020 - læs testen af VW Passat GTE her
Test af plugin-hybrider 2019:
Kia Niro - små elektriske skridt fremad
Kia Niro er en fremragende familiebil i SUV-stil, der fås som både elbil, plugin-hybrid og benzinbil. Desværre tager batteriet en del plads i bagagerummet, der i plugin-udgaven kun er på 324 liter. Kabinen er blevet lækrere efter faceliftet, hvor rækkevidden på strøm også er forøget.
Pris: 299.999 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 47 km
Testet i Motor nr. 9/2019 - læs testen af Kia Niro her
Volvo V90 Plugin-Hybrid - strøm på herregårdsvognen

Volvo V90 er en kæmpe familiebil, og den fås nu også som plugin-hybrid, hvor du på kortere ture kan køre udelukkende på strøm. Lidt kuriøst er det, at modellen ligeledes er ekstrem hurtig. Men den kan køres på en miljøvenlig måde, hvis man vil.
Pris: 894.006 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 49 km
Testet i Motor nr. 7/2019 - læs testen af Volvo V90 Plugin her
Mercedes-Benz E300de - dieselbil med el-hjælp

Der er fuld gang i udviklingen af elbiler og hybridbiler. Men dieselbilen er ikke helt død, og slet ikke hvis den får lidt el-hjælp. Det har fået Mercedes-Benz til at lancere en dieselbil, der kan lades op med el.
Pris: 687.430 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm i Motors test: 50 km
Testet i Motor 6/2019 - læs testen af Mercedes-Benz E300de diesel plugin her
Kia Optima PHEV - praktisk og elektrisk familiebil
Her kan du køre på strøm det meste af tiden – i hvert fald de første 50 km – uden at gå på kompromis med trækevne og rækkevidde. Kia Optima PHEV må trække op til 1.500 kg. Samtidig har du alle de fordele, som en stationcar giver. Batteriet tager lidt plads i bagagerummet, men med 440 liter er der plads nok til fire på rejse.
Pris: 349.999 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 50-60 km
Testet i Motor 4/2019 – læs testen af Kia Optima her
Mitsubishi Outlander - den klarer (næsten) alt
Hvis du både vil kunne køre på el i hverdagen og kunne trække f.eks. trailer eller campingvogn, er Mitsubishi Outlander et godt bud på en bil, der klarer det hele. Den må trække op til 1.500 kg, kan lynlades og har firehjulstræk. Rækkevidden på el er dog ikke imponerende.
Pris: 479.995 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 40 km
Testet i Motor nr. 3/2019 - læs testen af Mitsubishi Outlander her
Test af plugin-hybrider 2018:
Her er de plugin-hybrider, vi har testet i 2018. Generelt ligger rækkevidden på strøm alene omkring de 50 km. Du skal være opmærksom på, at megen kulde eller varme kan påvirke rækkevidden, da bilen skal opvarmes/køles. I nogle plugin-hybrider er bagagerummet reduceret en smule, da batteriet ofte er placeret her. Så har familien brug for god plads til bagage, bør I tage en god prøvetur før køb.
Hyundai Ioniq Plug-In – genial biltype
Hyundai Ioniq er helt unik, for den fås både som elbil, som hybridbil og som her – plugin-hybrid. De koster det samme, så du kan frit vælge, hvilken drivlinje der passer til dine behov. Under vores test kørte vi 50 km på en opladning i plugin-udgaven. En smule mindre end det officielle tal på 63 km, men stadig nok til at kunne klare flestes daglige ture. Ellers er det det flotte udstyrsniveau og de fine sikkerhedssystemer, der imponerer os. Foran sidder man godt, men det kniber med pladsen på bagsæderne, ligesom bagagerummet ikke er særligt stort. Et sidste stort plus er garantien på fem år uden km-begrænsning.
Pris: 293.975 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): Ca. 50 km
Testet i Motor nr. 6/2018 – læs testen af Hyundai Ioniq Plug-In her
Toyota Prius Plug-In – miljøikonet tager endnu et stik
Toyota Prius er kendt som "den originale" hybridbil. Nu er der kommet mange hybrid-konkurrenter til, så ikonet tager et skridt op ad stigen og fås nu også som plugin-hybrid. Også denne udgave er vi ret imponerede over. Vi kunne køre 54 km på strøm alene, og da vi testede Prius Plug-In under de mindst gunstige omstændigheder, hvor der slet ikke er strøm på batteriet, kunne den køre flotte 24 km/l benzin. Også køreegenskaberne og sikkerheden falder flot ud for Prius. Desværre er der kun plads til to personer på bagsædet – og de skal ikke være for høje. Værre endnu er pladsen i bagagerummet, hvor batteripakken fylder godt op. Det sidste gør, at vi anbefaler børnefamilier at teste bilen godt før et køb.
Pris: 333.970 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 54 km
Testet i Motor nr. 5/2018 – læs testen af Toyota Prius PlugIn her
Kia Niro Plug-In – billig på flere måder
Kia Niro er en rimelig stor SUV-model. Der er god plads til fire og akkurat plads til fem. Samtidig får du en del udstyr med i prisen. Men der er ting, der trækker ned. Som i mange plugin-hybrider er bagagerummet ikke overvældende. Men det, der skuffede mest ved Kia Niro plugin hybrid er, at den er svær at få til at køre som ren elbil. Under vores test satte benzinmotoren hele tiden ind – især for at hjælpe varmesystemet. Men kan du leve med lidt brummen fra tid til anden, får du meget bil og udstyr for pengene i Niro.
Pris: 308.979 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 49 km
Testet i Motor nr. 1/2017 – læs testen af Kia Niro Plug-In her
Test af plugin-hybrider 2017:
Kia Optima Plug-In - øko-familiebil du kan betale
Pris: 365.574 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 53 km
Testet i Motor nr. 12/2017 – læs testen af Kia Optima Plug-In her
VW Golf GTE - sportslig miljøbil
Rækkevidden på strøm alene var kun 30 km i Motors test. Og bagagerummet er ikke voldsomt stort. Når det er sagt, er VW Golf GTE en herlig og hurtig hverdagsbil. Når både el- og benzinmotor trækker, bliver GTE til en GTI, så der er noget for den køreglade. Og som i den almindelige Golf er kvalitetsfornemmelsen bare i orden.
Pris: 369.870 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 30 km
Testet i Motor nr. 9/2017 – læs testen af VW Golf GTE her
Kia Optima Plug-In (sedan) - kører med strømmen
Sedanudgaven af Kia Optima som plugin-hybrid kom før stationcaren, og vi vil klart anbefale den sidste. I sedanudgaven er bagagerummet på kun 307 liter, og det passer altså ikke til den ellers rummelige bil. Træk fås heller ikke til sedanen, og vi kunne også kun køre 30-40 km på strøm i sedanen mod 53 km i stationcarudgaven. Men vil du helst have en sedan, så får du også her masser af udstyr og en velkørende bil.
Pris: 453.879 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 35 km
Testet i Motor nr. 4/2017 – læs testen af Kia Optima Plug-In her
Test af plugin-hybrider 2016:
Audi A3 E-tron – grøn køreglæde
Med strøm til kun 25 km kørsel er Audi A3 E-tron ved at være en ældre model. Men har man et lille kørebehov, leverer A3'eren god komfort og kvalitetsfornemmelse, samtidig med at den kan klare småturene på ren el.
Pris: 454.430 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): 25 km
Testet i Motor nr. 3/2016 – læs testen af Audi A3 E-tron her
Test af plugin-hybrider 2014:
BMW i3 REX – elbil med reservemotor
BMW i3 kom oprindelig som en elbil. Men da den på det tidspunkt i Motors test havde en rækkevidde på kun 100 km, var Range Extender-udgaven velkommen. Den er forsynet med en lille tocylindret benzinmotor, der er koblet til en generator. Hermed kan benzinmotoren levere strøm til batteriet. Så blev rækkevidden i alt 256 km. Ellers er i3 er bil, der skiller vandene med sit anderledes design og miljøvenlige materialer. Den kører rigtig godt og kvikt.
Pris: 352.780 kr.
Plugin-hybridens rækkevidde på strøm (Motors test): ikke målt
Testet i Motor nr. 7/2014 - læs testen af BMW i3 REX her
Forskel på plugin-hybrid og hybrid
Ud over rækkevidden er fordelene ved plugin-hybrider i forhold til elbiler, at flere af dem må trække f.eks. en trailer, og at du ikke er afhængig af at have en ladestander ved din bopæl – f.eks. hvis du bor i lejlighed. Til gengæld har den ikke elbilens rækkevidde på el, og den kan være dyrere i drift, da den jo både har el- og benzinmotor.
Bemærk, at der er forskel på en hybridbil og en plugin-hybrid. Du kan ikke lade hybridbil op, den lader selv et lille batteri ved opbremsning og kørsel ned ad bakke. Derfor er rækkevidden på strøm alene i hybridbilen kun et par kilometer, så den kan ikke køres som en elbil.
Strømmen bruges hovedsageligt som hjælp ved acceleration, og den opsamlede energi kan få hybriden til at køre lidt længere på literen.